Nightowl
Champion
Min fästmans katt får panisk skräck vid åsynen av ett par kalsonger. (Det är möjligt att det är doften, men Pablo går långa omvägar kring dem, de kan till och med spärra hans väg till matskålen.)
Jag har nyligen blivit med katt, och även om mina kattungar tycker inom en hel del (när husse skriker åt dem, medicin i örat, att råka dricka kaffe som husse glömt framme...) är det hemskaste som finns husses brallor på halvstång med ett skärp som slingrar sig utanför. Ljudet från det skärspännet sänder dem in under sängen illa kvickt, och sedan får man muta dem med leverpastej för att få fram dem.
Kopplingen till CoC: Call of Cthulhu är ju det bästa exemplet på ett spel som har sådär namnlösa fasor, varelser som är annorlunda att man knappt kan beskriva dem, fast det finns ju i andra spel också (en del wyrmlingar i Werewolf, Qlippoth i Cabal, etc.).
Nu fick jag igår natt den knasiga (?) idén att sådana där monster inte bara inte bryr sig om människor, utan de skulle inte ens förstå varför om man uppmärksammade saken. De är bokstavligen så främmande ("alien" på fetlänningarnas språk) att det som får våra rollpersoner att fly skrikande, och som betraktas som övermänskliga insikter i verkligheten av de där kultisterna man också brukar fly ifrån... är motsvarigheten till ett rasslande bälte eller ett par vita boxershorts på golvet; det är fullständigt obegripligt för Dem hur det kan uppfattas på det sättet av Oss.
Jag vet inte om det går att GÖRA något av den här insikten, men jag måste göra något av den innan jag får besök av Viskaren i Mörkret (i själva verket laddningssladden till Hasturs mobil).
Erik
Jag har nyligen blivit med katt, och även om mina kattungar tycker inom en hel del (när husse skriker åt dem, medicin i örat, att råka dricka kaffe som husse glömt framme...) är det hemskaste som finns husses brallor på halvstång med ett skärp som slingrar sig utanför. Ljudet från det skärspännet sänder dem in under sängen illa kvickt, och sedan får man muta dem med leverpastej för att få fram dem.
Kopplingen till CoC: Call of Cthulhu är ju det bästa exemplet på ett spel som har sådär namnlösa fasor, varelser som är annorlunda att man knappt kan beskriva dem, fast det finns ju i andra spel också (en del wyrmlingar i Werewolf, Qlippoth i Cabal, etc.).
Nu fick jag igår natt den knasiga (?) idén att sådana där monster inte bara inte bryr sig om människor, utan de skulle inte ens förstå varför om man uppmärksammade saken. De är bokstavligen så främmande ("alien" på fetlänningarnas språk) att det som får våra rollpersoner att fly skrikande, och som betraktas som övermänskliga insikter i verkligheten av de där kultisterna man också brukar fly ifrån... är motsvarigheten till ett rasslande bälte eller ett par vita boxershorts på golvet; det är fullständigt obegripligt för Dem hur det kan uppfattas på det sättet av Oss.
Jag vet inte om det går att GÖRA något av den här insikten, men jag måste göra något av den innan jag får besök av Viskaren i Mörkret (i själva verket laddningssladden till Hasturs mobil).
Erik