Nekromanti Kejserliga Pyriska Sockerligan - ett spel för dig?

Eranthis

Veteran
Detta är en inbjudan till ett nätspel som utspelar sig i Mutant UA:s värld.

Pyriernas favoritsport nummer ett är som säkert bekant socker. I den kejserliga pyriska sockerligan gör klubbarna upp om det finaste man kan vinna i idrottsväg, kejsar Julius pokal i äkta fornkråm. Just nu är det hög spänning i ligan inför sista omgången. Maggaluffs Mutanter från Wredesåås har misslyckats med att bärga guldet i fyra säsonger men leder nu med en ynkarns poäng över BK Hundängen.

Vad är då Pyriska Ligan? Jo, det är en turnering som pågår på siten www.xperteleven.com. Det fungerar som så att alla lag spelar två matcher i veckan. Som coach tränar man laget, ställer in taktiken och köper/säljer spelare.

Inför nästa säsong (den sjätte i ordningen) välkomnar vi alla nya intresserade spelare. Man behöver inte veta något om spelet eller om fotboll för att vara med, men såklart är ett visst hum om Mutants underbara värld fördelaktigt. Är du sugen på att coacha ett sockerlag i Pyri, surfa in på http://www.xperteleven.com/?lid=211124.

Du som är intresserad kan välja mellan att ta över ett gammalt lag som behöver en ny coach eller starta ett helt nytt. Alla nya lag kommer att få en skicklighetshöjning inför säsongsstarten så att man har bättre konkurrensmöjligheter med andra lag. Just nu finns ett lag tillgängligt att ta över: Logsta Bro IF. Men inom kort kommer förmodligen flera lag att behöva nya ledare: Östervik IS, Hindenburg IF samt den klassiska mästarklubben Albinska KF som består av sockertokiga exilgrävlingar från ett land långt västerut... Sjävklart går det bra att ändra namn på klubbarna som tas över.

Spelet är gratis och garanterat kul för dig som gillar Mutant. Vi har en livaktig press och aktivt forum som förgyller spelet. Välkommen!

För Pyriska Ligan,

/Daniel (ligaboss)

AnVili

Warrior
Jag har spelat Xperteleven förut men jag har noll koll på Mutants värld.
Eller jag har läst en utgåva från -89 har jag för mig. Men om ni vill ha in mer folk så kan jag vara med. jag får ta och gå en snabbkurs på Mutants värld.