Nekromanti Kickstarter augmented reality

Zorbeltuss

Hero
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga det här är så awesome så jag bara tappar tråden, tyvärr har min favorithårdvarudesigner inte fått göra detta för valve, men nu blir det på kickstarter istället.

Kickstartern
Jag kan inte hålla mig från att jag tror detta kommer bli den bästa brädspelsterrängen eller för den delen 40k eller dungeons and dragons, och det är inte ens huvudsyftet.

Jeri Ellsworth's förklaring av situationen

Yeah, jag kommer nog inte ha råd att bidra men va sjutton det kommer jag göra endå.

/Zorbeltuss

Zorbeltuss

Hero
JohanKarlsson said:
För oss som inte hinner undersöka noga just nu...
Varför ville inte Valve fortsätta med detta?
Troligtvis för att det inte passar så bra med fps eller för att det såg för klumpigt ut i första iterationen.

/Zorbeltuss som ej vet exakt

Troberg

Sinister eater
Vilka häftiga easter eggs man kan göra med sådana. Tex:

* Varje gång man tittar över axeln så står där ett monster.
* Ibland när man tittar i rummet så springer en tomte och gömmer sig.
* När man är ute och promenerar så kommer det helt plötsligt zombies mot en.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Haha, sköna kombinationsmöjligheter med det där träningsprogrammet som spelar upp zombieljud och grejer för att få dig att springa fortare.

Zorbeltuss

Hero
Värkar som ni två missade en sak i funktionaliteten av dessa ARglasögon, de projecerar inte bilden framför dina ögon, så som google glass gör, nackdelen är att du måste ha en yta att projecera på, fördelen är att ögonen inte behöver focusera på två olika distanser och det i sin tur gör att man kan använda det under en längre tid utan att bli trött i ögonen.
Så för trobergs exempel skulle det innebära att det blir en halvdan bild troligtivs då det måste projeceras på något som inte är förbestämt, och i rymdhamsters exempel så måste man projecera på människor som går förbi, människor som inte nog med att de kommer bli bländade, de kommer se att de ser ut som zombies, kanske inte världens bästa introduktion :gremsmile:.

Fördelen är att ytan som de har för detta lyser tillbaka med en snäv vinkel så det är inget problem med att vara flera på samma ar session, och dels har det tracking av objekt så, man skulle tillexempel kunna spela figurspel eller dungeons över internet men några på plats och andra långt borta, andra fördelar med den awesome trackingen är att det torde vara lätt att kunna göra en 3d modelerings grej där du mer eller mindre skulpturerar objektet i 3 dimensioner istället för de myriader av 3d fält som är vanliga i sådan mjukvara.

/Zorbeltuss som skulle vilja använda det för att göra sina raketer i kerbal space program

Zorbeltuss

Hero
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/XztxfQ14Ins"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/XztxfQ14Ins" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Ny uppdatering, för mig så känns detta spm det mest awesome warhammer 40k tillbehöret någonsin, men det kanske bara är jag.

Förresten, vet någon hur man kan bidra till kickstarters om man bara har paypal som möjlighet för att betala på nätet?

/Zorbeltuss