Nekromanti [Kickstarter] Den stora boken om Mutant är på gång!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Orvar Säfström och Jimmy »Spelpappan« Wilhelmsson öppnar i mellandagarna en Kickstarter för en magnifik coffeetablebok om vår helsvenska rollspelsfranchise Mutant. En värdig uppföljare till 2015 års succé Äventyrsspel – bland mutanter, drakar och demoner.

Läs mer här.

Nässe

Myrmidon
Coolt! Samtidigt undrar jag om det verkligen finns mer att berätta? Boken om äventyrsspel var ju väldigt heltäckande (och bra!).

Bifur

Veteran
Nässe;n265952 said:
Coolt! Samtidigt undrar jag om det verkligen finns mer att berätta? Boken om äventyrsspel var ju väldigt heltäckande (och bra!).
Tja, i varje fall kring de två senaste versionerna av spelet borde det finnas lite nytt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nässe;n265952 said:
Heltäckande? Jag vet inte jag. Mutant Chronicles fick bara fyra uppslag, och jag har sett Magnus Seters mäktiga pärm med skisser och tidiga idéer som aldrig riktigt blev av... =)

Khan

Kondottiär
Nässe;n265952 said:
Håller inte med. Om heltäckande alltså, bra var den definitivt.

Jag ser fram emot den här boken klart mer än den tidigare. Det känns roligare att gräva ned sig i ett spel jag tycker om än ett företag jag har en mycket kluven inställning till.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Khan;n265955 said:
Håller inte med. Om heltäckande alltså, bra var den definitivt.

Jag ser fram emot den här boken klart mer än den tidigare. Det känns roligare att gräva ned sig i ett spel jag tycker om än ett företag jag har en mycket kluven inställning till.
Word!

Dimfrost

Special Circumstances
Nässe;n265952 said:
Den var heltäckande fram till Mutant Chronicles och Chronopia, men sen avtog detaljnivån rejält. Dessutom har det ju hänt mycket med Mutant det här årtusendet som är värt att berätta. :)

Conan

انتفاضة
Vad ska man pledga om man vill ha boken och den svarta t-shirten?

ChrilleT

Swordsman
Rubbit om du ej vill ha de lyxigare bokomslagen.

Så länge du tar nivå Rubbit eller över så kan du lägga till T-shirt genom att lägga till 199kr till pledgenivån. Hade varit mer lättöverskådligt om de la upp den tydligare som Addon och inte bara i texten om t-shirten. Missade själv samma information först.

Mogger

Hipsteranka
Nässe;n265952 said:
Ingen har intrvjuat mig än... ;)

Khan

Kondottiär
Men om man vill ha alla extraprylar UTOM T-shirt då? Det är ett otyg att kickare alltid tror man vill ha kläder...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Khan;n267497 said:
Men om man vill ha alla extraprylar UTOM T-shirt då? Det är ett otyg att kickare alltid tror man vill ha kläder...
Ja, och jag är tämligen säker på att de inte kommer kunna tillhandahålla den i en vettig storlek heller (6XL).

Khan

Kondottiär
Nu är kicken uppe i 500 000! Det innebär att det bästa bonusmålet i kickstarters historia är uppnått.

Pyris nationalsång med symfoniorkester! Jag tror jag har längtat efter det här i tjugo år.

luddwig

Lawful evil
Rymdhamster;n267534 said:
En inte helt vanlig storlek, särskilt på hamsterdräkter.

I övrigt har jag ännu inte bestämt om jag ska backa. Jag tycker att det är svaga stretch goals, och jag har redan läsning så att det räcker för några år framåt.

Paal

Imaginär fantast
Info från Kickstartern om att sista chansen på mutantboken är idag!

”Sen vill vi uppmärksamma er på att idag är kampanjens sista dag. Den avslutas vid midnatt (inte fredag lunch som sagts vid några tillfällen)! ”