Nekromanti Kickstarter hackat - konton på drift

Jarl

Hero
Ymir said:
Jag tror inte någon på forumet använder Kickstarter, eftersom man måste vara medborgare i USA/UK/Kanada/Nya Zeeland/Australien för det.
Alltså, är man backer så har man konto också.

Cybot

Mest spelbar
Ymir said:
Jag tror inte någon på forumet använder Kickstarter, eftersom man måste vara medborgare i USA/UK/Kanada/Nya Zeeland/Australien för det.
Projektstartare ja. Man kan ha ett konto där ändå som backer.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Niklas73 said:
Återigen är jag glad över att jag kör LastPass och har typ olika slumpade högsäkerhetslösenord till allting...

Observera dock att de bara kommit över de krypterade lösenorden. Har man inte något jättedumt eller vanligt är det extremt osannolikt att nån kommer att kunna komma åt ens konto.

Men byta är bra. Har man samma lösen på många ställen borde man ändå byta överallt...

Jarl

Hero
Lustigt nog använde jag för en gångs skulle FB som inloggning. Visade sig också vara ett bra drag.

Storuggla

Champion
Kickstarter har jag haft samma problem med som på ebay, tradera och min banks säkerhetsfras för användande av mitt kort online - jag minns aldrig lösenordet. Så varje gång jag använt någon av de tjänsterna har jag fått skapa ett nytt.

Storuggla, än en gång

Storuggla

Champion
Case in point, jag skulle logga in för att lämna ett surt meddelande till Goodman Games för att de tog mina pengar men aldrig levererade varor och hade redan glömt mitt lösenord.

Storuggla, attackcuddlad av djur