Nekromanti Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jo det där är ett billigt sätt att få tag i massa modeller. Riktigt bra skulpturer med! Det sagt så är de ändå inte i min smak. Men andra som gillar dessa borde fundera på att slå till.

Hunk

Hero
wilper said:
Jag har inte lyckats lista ut vad frakten faktiskt kostar om man väljer att göra några av de där.
Jag har tolkat det som att maxfrakten är $25, såvida man inte beställer fler än 5 st av något paket eller tillägg.

Kommer med 80% sannolikhet haka på den här kickstartern.

Hunk

Hero
krank said:
Ghast level - pledged. Oh yeah.
$20 inklusive frakt för 36 gubbar är ju ett extremt bra pris. Med så lågt värde är nog också risken för tullavgift obefintlig. Du gör rätt!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Hunk said:
$20 inklusive frakt för 36 gubbar är ju ett extremt bra pris. Med så lågt värde är nog också risken för tullavgift obefintlig. Du gör rätt!
Precis så tänkte jag, ja =)

Hunk

Hero
Nu är 100-dollarsnivån ($125 inklusive internationell frakt) uppe i 193 gubbar! Jag räknar med att kickstartern kommer upp i minst 200 figurer till slut. Det skulle innebära ett pris på ca 5,50 per figur om grejerna fastnar i tullen (4,40 om de inte gör det). Ruskigt billigt!

krank

Hunk said:
Nu är 100-dollarsnivån ($125 inklusive internationell frakt) uppe i 193 gubbar! Jag räknar med att kickstartern kommer upp i minst 200 figurer till slut. Det skulle innebära ett pris på ca 5,50 per figur om grejerna fastnar i tullen (4,40 om de inte gör det). Ruskigt billigt!
Fan, man får väl slå till då... =)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Hunk said:
Jag försöker tvinga mig själv till att inte köpa det här. Dels för att jag inte har något behov av fler figurer, och dels för att jag inser att om jag köper det här paketet kommer jag ALDRIG att hinna måla klart grejorna, och jag kommer ALDRIG mer kunna köpa nya gubbar med gott samvete :gremsmile:

Edit: med det sagt så kan jag ju avslöja att nästa gång jag får gubbmålarsug så kommer det knappast att bli ett inköp från GW.

frulling

Veteran
Har slagit till på wampire ska bli mycket roligt och få det stora paketet till mycket förmånligt pris, dock kommer flera figurer säkert användas omålade till en början... och ja troligen en del kommer nog vara omålade i slutet också.

Storuggla

Champion
Det här är bisarrt, jag spelar inte med minis. Men lik förbaskat så är jag frestad.

Storuggla, jag har pluppar dock

krank

frulling said:
Har slagit till på wampire ska bli mycket roligt och få det stora paketet till mycket förmånligt pris, dock kommer flera figurer säkert användas omålade till en början... och ja troligen en del kommer nog vara omålade i slutet också.
Jag räknar med att inte måla en enda av figurerna, om jag ska vara alldeles ärlig =)

pjuppe

Veteran
Det kliar verkligen i fingrarna att slå till med "Vampire"-nivån, men problemet är att jag antingen redan har eller inte är intresserad av majoriteten av figurerna. Det jag verkligen vill åt är alla addons som man kan lägga till på "Vampire"-nivån, där vill jag ha allting utom de två mellandrakarna och spindelcentaurerna med vapen. Jag längtar verkligen till alla figurer kommer ut på marknaden och jag kan plocka det jag vill ha.

Kanske ska slå till med "Orcpocalypse"...

Hunk

Hero
Vitulv said:
Hunk said:
Jag försöker tvinga mig själv till att inte köpa det här. Dels för att jag inte har något behov av fler figurer, och dels för att jag inser att om jag köper det här paketet kommer jag ALDRIG att hinna måla klart grejorna, och jag kommer ALDRIG mer kunna köpa nya gubbar med gott samvete :gremsmile:

Edit: med det sagt så kan jag ju avslöja att nästa gång jag får gubbmålarsug så kommer det knappast att bli ett inköp från GW.
Jag förstår dig. Vi har gjort så att vi är tre som delar på en Vampire-plegde, så har vi en draft när figurerna kommer. Dessutom lägger vi till extrapack av sådant någon av oss känner att vi "behöver". Det innebär att vi kommer att landa på ca 80 figurer var och det känns lite mer överstigligt än över 200.

Sen är det ju så att en del av figurerna är sånt vi aldrig skulle ha köpt om de inte varit med i ett såhär stort paket. Men de figurer jag inte vill ha själv kommer jag nog att ge till min son. Han kommer att vara fyra år när gubbarna kommer och det känns som rätt tid att lura in honom i spelnörderiet. Och även om man tycker att en dryg tredjedel av gubbarna suger blir det ju ändå under en tia per figur.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Såg just nya filmsnutten. Man kommer att kunna välja bort MC-bruden ur Vampire-settet och få $25 att välja andra modeller för i stället (kan inte användas för att betala internationell frakt).

Hon skall bort, frågan är vad man skall ta i stället. En drake skulle kunna lura i ett mörkt hål någonstans kanske...

krank

wilper said:
Såg just nya filmsnutten. Man kommer att kunna välja bort MC-bruden ur Vampire-settet och få $25 att välja andra modeller för i stället (kan inte användas för att betala internationell frakt).

Hon skall bort, frågan är vad man skall ta i stället. En drake skulle kunna lura i ett mörkt hål någonstans kanske...
Coolt. Jag vill nog också ha en drake =)

Hunk

Hero
wilper said:

Lysande! Jag är inte intresserad av Sophie och jag tror att min fru är ännu mindre intresserad av att jag skaffar just den modellen :gremsmile:. Dessutom tror jag att Reaper sparar en hel del cash på det här sättet - materialkostnaden + fraktkostnaden för att skicka Sophie separat lär vara betydligt högre än materailkostnaden för ett par drakar.

Max Raven

T12-kultist
Sugen, och jag lär knappast måla gubbarna. Skulle vara nimmt att ha till lite DnD 4 eller så, i vilket fall. Sophie åker fetbort, men det finns så mycket tillval jag skulle vilja ha - frostwyrm, deep dwellers, ice giants(kanske), forces of nature, demons(kanske), clockwork dragon, spider centaurs, kanske fler drakar (även om jag nog har tillräckligt iom Ashardalon, Ravenloft och Legend of Drizzt(när jag köper den))...

Lite osäker på vad prislappen skulle landa på. :gremfrown: (182 dollar eller så, om jag tar nästan allt jag vill ha, inklusive den prospektiva hydran).

Vitulv

Vem försökte jag lura? Förbannat också.

-.-

Vitulv

Jag är inte riktigt med på noterna. Har "pledgat" 125 dollar, dvs. Vampire level + frakt. Vilka minis kan jag vänat mig att få när? Kommer allt i mars nästa år eller får jag en del av prylarna nu i höst?