Nekromanti Kickstarter: Robotech RPG Tactics

Lorindor

Veteran
Hej!

Det kanske intresserar någon att den gamla klassiska anime-serien Robotech kommer bli ett figurspel: Robotech RPG Tactics. Företagen bakom detta samlar just nu in pengar för att finansiera spelet genom Kickstarter. För den som inte känner till Kickstarter så fungerar det så att man donerar en valfri summa pengar och man kan sedan välja en gåva baserad på hur mycket man donerade. På sätt och vis kan man se det som en förbokning, men till väldigt bra priser. För t.ex. 140 dollar + 30 dollar frakt får man just nu tillräckligt med figurer för att skapa två medelstora arméer. De har också ordnat så att allt blir tullfritt för oss i Europa. De har redan dragit in långt mer än det minimum som behövs för att lansera spelet, så nu används alla pengar utöver denna summa för att finansiera ännu fler sorters enheter och dela ut fler bonusgåvor till de som donerat pengar. Insamlingen avslutas inom tre dagar, så passa på!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Coolt!

Sugen är jag. Vi får se, ska fundera lite. Generellt är jag ju emot Robotech som företeelse, givet att det egentligen bara är en försämrad amerikanisering av Macross (och dessutom en riktigt krystad ihopslagning med... är det en eller två helt andra serier?).

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
krank said:
Coolt!

Sugen är jag. Vi får se, ska fundera lite. Generellt är jag ju emot Robotech som företeelse, givet att det egentligen bara är en försämrad amerikanisering av Macross (och dessutom en riktigt krystad ihopslagning med... är det en eller två helt andra serier?).
Det är två helt andra serier, men det är inget jag har direkta kval över. Desto värre att det är Palladium som ligger bakom. Jag är totalt gay för Max Sterling, men jag litar inte på att Palladium levererar nåt bra spel. Bäst jag tar en titt i alla fall, för det kanske är världens läckraste miniatyrer eller så.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
DeBracy said:
Det är två helt andra serier, men det är inget jag har direkta kval över. Desto värre att det är Palladium som ligger bakom.
Tja, jag är nog mest bitter över att det hela gör det svårt att få tag på Macrossboxar eftersom de som ger ut Robotech sitter och trycker på licensen. Sen har jag för mig att det varit en del krångel med de mechs Battletech lånade från franchisen också...

Nåja, Palladium är jag heller inte jätteförtjust i. Jag får erkänna att Siembeda faktiskt är riktigt bra på att skriva spelvärldar man direkt fattar hur man äventyrar i, men det är nog också det enda snälla jag har att säga om deras produktion. Eller ja, en hel del av bilderna är snygga också.

Lorindor

Veteran
För att försvara Harmony Gold så skulle jag säga att den större delen av ansvaret för strulet med licenserna ligger på de japanska företagen. Och det var FASA (Battletech-skaparna) som först började med stämningarna… Long story.

Har ingen koll på Robotech-rollspelen. Jag vet att en del statistik och regeltermer har följt med från rollspelen till figurspelet, men jag tror inte att de kommer vara alltför lika. Utvecklingen av figurspelet är även ett samarbete med Ninja Division som har tidigare erfarenhet av att göra sådana spel.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Lorindor said:
Har ingen koll på Robotech-rollspelen. Jag vet att en del statistik och regeltermer har följt med från rollspelen till figurspelet, men jag tror inte att de kommer vara alltför lika. Utvecklingen av figurspelet är även ett samarbete med Ninja Division som har tidigare erfarenhet av att göra sådana spel.
Ja, jag kikade lite på den där speldemon som fanns där med en av Ninja Division-människorna. Det kändes tryggare efter det. :gremsmile: