Nekromanti Kickstarter

Simon

Swashbuckler
Hörni, ni som sitter på projekt som näästan är klara och saknar en push för att få det klart, och som kanske vill ha in en slant för arbetet och därefter släppa det som open source!

Jag snubblade över Kickstarter, som verkar kunna vara en bra sak. Man beskriver projektet man vill genomföra, vilken summa pengar man vill ha in för att göra det klart och släppa det och ett slutdatum. Den som tycker det verkar fett och är beredd att betala pledgar en summa med sitt betalkort. Kickstarter håller köpet i limbo tills slutdatumet. Ifall målet uppnåddes så genomförs allas betalningar, om inte så tas köpet bort, så man inte har betalat något för nåt som inte blev klart.

De flesta projekt ger ut belöningar för olika nivåer av pengar pledgade.

Jag tycker det verkar vara ett fett sätt att både kunna få in lite stålars för sin arbetstid (och kanske höja statusen på arbetet att skriva kvalitetsspe!) och samtidigt kunna släppa materialet under creative commons eller nåt sånt, kanske sälja böcker till själkostnadspris eller frivilligt pris, som krank gör.

Jag vet i alla fall ett antal projekt som jag utan att blinka skulle pledga några hundra kronor till för att motivera arbetet att få dem klara.

Hepp, det var bara det, nåt att kolla in. Over and out. (Eller för den delen, diskutera, ifall det finns dåligheter med grejen eller nåt.)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Simon said:
kanske sälja böcker till själkostnadspris eller frivilligt pris, som krank gör.
Vilken rolig felskrivning =)

För det var det väl?

KamiFisk

Hero
Nej det är det inte såklart. =)
Jag kommer sälja mina produkter till själkostnads pris med kontrakt skrivit i blod. =P

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tycker konceptet verkar riktigt fräsigt, men jag har inte tittat närmare på det. Jag noterade dock en aktuell tråd om just praktisk erfarenhet av Kickstarer på Story Games som kanske kan vara intressant för fler att titta på. Ett litet klick och du är där på ett kick.