Nekromanti Kieth Parkinson???

G

Guest

Guest
Hur är Neogames kontakt med Kieth Parkinson, ber de bara honom om tillstånd när de behöver omslagsbilder till sina moduler eller har de nån sorts pakt med killen?

Kan ni inte ta med lite av hans bilder inuti modulerna?

MIG är riktigt bra men Kieth är ju för fan Gud!!!

Mäster Azazel

Jonas...

Warrior
Skulle faktiskt duga bra med lite schyssta skisser och så från KP eller nån motsvarande... /images/icons/smile.gif

Men poängen med de svenska illustratörerna är väl att det går (betydliget lättare...) att berätta vad det är man vill ha och få bilder som passar Eon/Mundana temat... kanske...?

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

kragghack

Warrior
Samt att de antagligen är lite billigare.

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains

Jonas...

Warrior
Säkert..
Men nårra blyertsskisser borde väl vara rätt billiga...?

(Har inte koll på marknadsvärdet för teckningar...)

Jonas...

Jonas...

Warrior
*fniss*
Men om du jämför med bilderna som brukar vara i modulerna...? /images/icons/smile.gif

Jonas...

Warduke

Warrior
Problemet med att anlita Parkinson för andra saker än redan färdiga målningar som använts på annat håll är att det är just väldigt dyrt. Han har frilansat väldigt länge för TSR och hos dem har jag sett som mest 2 eller 3 bilder som inte var målningar. Jag har inget emot Parkinson, han är en av mina favoriter, men jag ser hellre originalbilder av MIG ( i tusch åtminstone) än återanvändning av de troligtvis få skisser eller teckningar Parkinson gör.

Vill man se mer Parkinson föreslår jag att man köper någon av Art of the Advanced Dungeons & Dragons Game och andra TSR/WotC konstböcker. Parkinson kanske har gett ut någon själv också.

Daniel Schenström

ripperdoc

Myrmidon
NG har bara köpt tillstånd, för att ha något fint att sätta på omslaget. Keith Parkinson är i allmänhet mycket dyr :). Själv ser jag gärna att MiG tecknar så mycket som möjligt, men det krävs nästan en tecknare (målare?) av Parkinsons klass för att göra omslag.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

radrat

Veteran
Jag håller med om att KP (kamratposten?) är riktigt bra, men i avsaknad av honom så håller jag på MiG. Mer MiG!!!!

/Niklas

"Det där går inte fort, gamla russin!"

Emil

Hero
Åtminstone de i Sorgernas Brunn, Religioner, Spelarens Handbok och Asharien & Soldarn. De är stundtals nästan komiska då de bara ser fåniga ut. /images/icons/smile.gif

/Emil

Emil

Hero
Keith Parkinson är i allmänhet mycket dyr :). Själv ser jag gärna att MiG tecknar så mycket som möjligt, men det krävs nästan en tecknare (målare?) av Parkinsons klass för att göra omslag.

Royo är inte så dum han heller. Däremot så är ju MiG oändligt mycket bättre än Hellervik. Jag säger bara sidan 50 i A&S - de ser ju fullständigt drogade ut hela bunten!

/Emil