Nekromanti Kinesiska rollspel?

Caligo

Swashbuckler
Är det nån som har koll på asiatiska (bords-)rollspel -speciellt Kinesiska rollspel? Ymir?
Finns det alls och finns det åtminstone några datorrollspel?
Finns det några rollspel som är översatta till Kinesiska?

Genesis

Ni dés ni maître
Ett tag kollade jag runt på rollspel skrivna på mandarin. Jag letade väl inte sådär överdrivet mycket, men jag hittade mest översättningar av D&D och liknande saker. Inget som intresserade mig som indiefräsare, men en del av det kanske kan vara intressant för traddare. Det finns litegrann, men rollspel är inte stort därborta. Det spelades lite över nätet, vill jag minnas. Kan googla runt lite senare under veckan för att se vad jag hittar; det var några år sedan jag kollade senast.

Caligo

Swashbuckler
Genesis;n124594 said:
Ett tag kollade jag runt på rollspel skrivna på mandarin. Jag letade väl inte sådär överdrivet mycket, men jag hittade mest översättningar av D&D och liknande saker. Inget som intresserade mig som indiefräsare, men en del av det kanske kan vara intressant för traddare. Det finns litegrann, men rollspel är inte stort därborta. Det spelades lite över nätet, vill jag minnas. Kan googla runt lite senare under veckan för att se vad jag hittar; det var några år sedan jag kollade senast.
Vad finns det för D&D-översättningar då? Eller liknande...

Genesis

Ni dés ni maître
Caligo;n124600 said:
Vad finns det för D&D-översättningar då? Eller liknande...
Som sagt, det var länge sedan jag kollade upp det. Har inte tid att söka runt idag; får återkomma.