Nekromanti Kläder och rustningar???

Zippo

Veteran
Kommer det komma någon modul om mundanas olika kläder och rustningar??? Det vore faktiskt mer roligt och veta hur kläderna ser ut på en mer exakt.

Vill gärna också veta om någon vet någon sida där det står om mundanas olika rustningar och kläder(bortser www.foxtail.nu)?

Jag undrar också om vad en sinyé är??? tror att det är ett vapen, men eftersom min spelledare har krigarens väg så kan jag inte kolla :gremfrown:

Ne, det är snarare ett klädesplag, tror det är en kombination av sash och stringtrosa :gremsmile:

Det står om alvernas kläder i den boken

Mouja

Hero
Det är mera som ett långt tygstycke som används som bälte, men även har fler användningsområden...
Jag tror du tänker på Vynya, som bättre kan definieras som en baddräkt med öppen rygg

Nope, det gör jag inte. När den knyts som bätle drar man ben bla. mellan benen.
Sen inehåller ju Spelarens Handbok och landsböckerna och M&M klädesbeskrivnngar.

Mouja

Hero
Men du är ju dvärg.. vad vet du om alvernas klädvanor :gremwink: Nej, men allvarligt, det står ingenting om att man måste knyta den mellan benen eller så.. det står (och jag citerar)
'Alver: Förbannelsens folk', sidan 15 stycke 3 (typ):
"...som är en lång tygremsa med olika användningar. Sinye används bland annat att hålla ihop de övriga kläderna..."

Jepp, och på Krilles Eonsidor finns ett par bilder på hur man knyter en.
Jag är Dvärg, som också är SL och ägare av alvboken :gremsmile: