Jag fick en idé, som jag inte vet om det blir nåt men som sysselsatte mig en stund i varje fall:
Ett rollspel där man spelar folk med klädesbaserade krafter.
Alltså, vilka krafter man har beror på vilka kläder man har -- färg, stil och snitt avgör stats och vad man kan göra. Man skapar sin rollperson genom att bestämma dess stil.
Någon form av modern fantastik. Vävargillen som fajtas? Demoniska vävstolar? Symaskiner från bortom tid och rum? Möjligen inramat i gymnasiemiljö.
Kanske konkurrerande grupp, typ Sabbaten i Vampire, som får sina krafter från frisyrer istället.
Krille skrev på facebook att det kändes som WoW the RPG. Jamen kanske, utom att fokus inte ska ligga på att skaffa loot och byta kläder hipp som happ. Kan man likna det med barbiegrejen, kanske? Att det blir lite mer "leka med docka". Mixa och matcha kläder för att få ett schysst utseende som OCKSÅ ger balla krafter.
Jag tänker mig att saker som färg, material, mönster och snitt kan spela in för vilken typ av krafter man får och hur de ter sig, vilka av ens förmågor som är starkast etc.
Jag tänker mig att det inte är så stridsfokuserat, eller att det i vart fall har samma regler för alla typer av konflikter och ganska fria tyglar vad gäller beskrivningar.
Ett rollspel där man spelar folk med klädesbaserade krafter.
Alltså, vilka krafter man har beror på vilka kläder man har -- färg, stil och snitt avgör stats och vad man kan göra. Man skapar sin rollperson genom att bestämma dess stil.
Någon form av modern fantastik. Vävargillen som fajtas? Demoniska vävstolar? Symaskiner från bortom tid och rum? Möjligen inramat i gymnasiemiljö.
Kanske konkurrerande grupp, typ Sabbaten i Vampire, som får sina krafter från frisyrer istället.
Krille skrev på facebook att det kändes som WoW the RPG. Jamen kanske, utom att fokus inte ska ligga på att skaffa loot och byta kläder hipp som happ. Kan man likna det med barbiegrejen, kanske? Att det blir lite mer "leka med docka". Mixa och matcha kläder för att få ett schysst utseende som OCKSÅ ger balla krafter.
Jag tänker mig att saker som färg, material, mönster och snitt kan spela in för vilken typ av krafter man får och hur de ter sig, vilka av ens förmågor som är starkast etc.
Jag tänker mig att det inte är så stridsfokuserat, eller att det i vart fall har samma regler för alla typer av konflikter och ganska fria tyglar vad gäller beskrivningar.