Jag är i alla fall rätt konsekvent, sedan kan resten diskuteras.
Jag har nästan utan undantag svarta jeans (tycker det är prydligare än blå), svart T-shirt och om vädret motiverar det svart eller grå tröja. Jag har alltid, utan undantag, Doc Martens skor, normalt sett vanliga låga, boots om jag ska ut i bushen. Tror jag är inne på uppemot femtonde paret docs vid det här laget. Klassisk svart skinnjacka på sommaren och vintern, vår och höst brukar jag ha trenchcoat, ibland kombinerat med en lång, svart halsduk. Underligt nog är det samma jacka på sommaren och vintern. Är det riktigt varmt, speciellt om jag behöver skydd mot solen, kan jag ha en skjorta (skjortor är svalare än T-shirt). Alltid svarta eller mörkgrå strumpor.
I tropiskt klimat kan jag ha sandfärgade brallor, bara för att de är lite svalare, men oftast är jag nöjd med mina svarta jeans.
Behöver jag ha kostym (oftast jobb) så går jag på den som ser mest ut att komma från Corleones garderob. Man kan aldrig gå fel med maffialooken. Borde kanske skaffa hatt också... Jag undviker in i det längsta slips, och om jag måste så har jag antingen en svart (smårutig med blanka resp mattsvarta rutor) eller en anskrämlig med en snögubbe med lysdiodsnäsa som spelar julsånger.
Kläder jag undviker:
* Kläder i den andra färgen (dvs ickesvart). Undantag: vissa skjortor, vissa rockar (mörkt blå eller WW1-brun) och snögubbeslipsen.
* Shorts. Face it, det finns inget fulare än män i skjorts.
* Sandaler. Se ovan.
* Slips. Fruktansvärt meningslöst plagg. Kan dessutom misstolkas som ett ställningstagande i jugoslavien-konflikten (slipsen är en utveckling av kravatten, vilken kom till Sverige i samband med 30-åriga kriget och vars namn kommer från ordet kroat).
T-shirts med text jag överväger att trycka upp:
* Defenestration nu!
* Radical self reliance
* Träden vill inte leva
* Jag ger inte upp mitt privatliv för att stötta din föråldrade affärsmodell
* Non-exclusive ownership for all
* My cock is much bigger than yours (egentligen ett låtcitat ryckt ur sitt sammanhang, så om någon blir irriterad och klagar så kan man slå tillbaka med att kalla dem obildade krigshetsare)
* Balls of steel (med ett flippermotiv)
* Just Palestine, nothing else (med en kartsiluett över hela Palestina, inklusive de bitar som är ockuperade av israel för tillfället)
* Yes, I am a rocket scientist (efter att jag byggt min första pulsjet)