Jag syftar på balans åt båda hållen, magierna får inte bli för bra eller för dåliga.
Blixten gör väl i nuläget Ob2T6 trauma och Ob2T6 smärta. Snittar på ungefär 7 trauma och 7 smärta. Så då får man väl försöka få till något som känns lika bra/dåligt fast i t.ex. hugg eller stick, hur det ska påverkas av pansar och så vidare. Lite jobb, men det kan vara väldigt mycket roligare med de "kladdigare" magierna du vill ha.
Vad gäller smärtmagiker och deras överlägsenhet, jo allt är bra om man kombinerar det rätt. Det beror ju klart på vilka krigare man möter och andra omständigheter.
En smärtmagiker som har ridit hela dagen lära ju bli glad av att alstra psykotropi och får mer utmattning för varje besvärjelse.
Sedan kan t.ex. magiker med effekten Olära diskuteras. Optimala sättet att göra sig av med andra magiker är ju att kasta Olära på deras besvärjelsekonst.
Det mesta är bra när det är specialiserat på något och används vid rätt tillfällen.