Nekromanti klan Samar

Thomp

Veteran
Finns det inget hopp för dessa??
jag menar, kan inte några ha undkommit och isåfall vilka grundegenskaps modifikationer har dem då??

*lider med klan Samar*

Krille

Super Moderator
"Finns det inget hopp för dessa?? jag menar, kan inte några ha undkommit och isåfall vilka grundegenskaps modifikationer har dem då??"

Skulle någon av klan Samar ha överlevt så har de garanterat gifts in, blandats ut och assimilierats med de andra klanerna. Så kort sagt, nej, de finns inte kvar.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ezping Orm

Hero
Det är din rollspelsvärld... du bestämmer själv om klan Samar på något sätt lyckats klara sig undan. Tänk dig att en liten grupp av dvärgar lyckats fly och bildat ett skyddat samhälle någonstans i vildmarken.

Ezping Orm

hatten

Swashbuckler
Re: klan Samar öde

/images/icons/cool.gif
Kung Samar var orolig väldigt orolig utanför Stenens hjärta slogs hans sista krigare mot en oövervinnerlig arme av tiraker.
Klan Samar känd för sina otroliga konstverk sina oöverträffliga konstnärer stod inför Vontars salar och han skulle bli den sista kungen av Samar.
Tanken på det var tung att bära men medans han gick i de utsmyckade salarna bedjande till Vontar gavs han en uppenbarelse en syn de kunde överleva genom magi.

Kung Samar kallade sina främsta och sista magiker för att berätta sin plan i tre delar den första delen var att de skulle blanda till Alkemiska Förstenlings besvärjelser och förstelna alla barn och några utvalda mästar hantverkare för att kunna utbilda dom.
Den andra delen gick ut på att dränka alla Tiraker genom att leda in vatten.
Den sista delen och den mest riskabla på grund av att de inte viste när vattnet som översvämmade fästet skulle rinna bort var kvar så de var tvungna att göra förstelnings besvärjelserna permanenta
( någon var tvungen att bryta den utifrån ) de beslöt att skicka brevduvor till de andra Dvärgfästerna och berätta vad de hade gjort så att dom kunde rädda klan Samar och återuppliva de förstenade unga Dvärgarna.

allt utfördes men ingen av Duvorna överlevde färden än idag i djupet av Stenens hjärta vilar ett tusen förstenade Samar Dvärgar på hjältar från ovan.
/images/icons/cool.gif

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-08-26 01:37.</EM></FONT></P>

hatten

Swashbuckler
Re: klan Samar Grundisar

STY +2
TÅL +2
RÖR -1
PER +2
PSY
VIL +2
BIL
SYN
HÖR
Längd Vikt
Samar man STY+TÅL+3T6+90 Längd- 79
Samar Kvinna STY+TÅL+3T6+86 Längd- 82

Klan Samar var kända för att vara Dvärgarnas största konstnärer de älskade att smycka ut sina verktyg redskap och vapen de levde enligt en filosofi att utsendet skulle vara lika njutbart som funktionen på föremål vilket ledde till att föremål vars användning område var fredliga hade trevliga vackra harmoniska bilder och utsmyckningar och vapen hade otrevliga krigiska samt mordiska utsmyckningar. ( bara så att fienden inte skulle misförstå vad vapnet skulle användas till.)
De hade även en viss tendes att vara perfektionister och vilja göra allt perfekt något som gjorde att redskap och föremål tillverkade av en Samar ofta kunde ta upp till tre gånger så lång tid innan det vart klart.
Samar Dvärgar hade till skilnad från andra dvärgar sämre civilberedskap och förlitade sig till experter elittränade Dvärgar och Samar krigare var bättre utbildade och ofta skickligare i sitt jobb än andra Dvärgar.
Tyvär var antalet elit krigare allt för få för att Samar skulle klara av striden mot Tirakerna.

hatten

Swashbuckler
Re: Da capo! [NT]

Tack så mycket och för mitt andra nummer ska jag förklara vart den försvunna första stamen av Alver har tagit vägen..
*trum solo*
De jobbar på Hollywood varför tror du att man kan se filmer som spelades in på 40 talet utan att skådisarna är äldre Jo skådisarna i varje film åldras så när filmen är inspelad så byter de ut skådisarna stoppar in en alv i hans plats
( efter platstikirurgi ) och tvingar han gång på gång upprepa rollen..
Så när ni ser på en video film så vet att skådisarna där är bara förslavade Alver som färgäves försöker komma ut ur TV och Videon..

Celofan

Veteran
Åfasen...

Du har alltså kommit på detdär själv? Jag är importerad. :o) Cool.

Primas Antonio

Veteran

"Den andra delen gick ut på att dränka alla Tiraker genom att leda in vatten."

Jaså, jag trodde att den andra delen gick ut på att hålla stånd tills den undsättande Roghanarmén nått fram.
Men som vi alla vet misslyckades detta sista desperat försök. Thaar och hans bärsärkar bröt sig så djupt in att de kunde nå dämningen av den underjordiska floden. Då han visste att en övermäktig Roghanarmé var i antågande beslutade Thaar att offra sig och sina mannar för att en gång för alla förinta klan Samar. Det är åtminstone det jag hört...

/Antonio, dvärgar är för högdragna för att ha rätt!

Largoi

Warrior
Man kan ju om man vill ha med Samar göra så att de var helt enkelt tvungna att ge upp (jag vet att detta skulle vara omöjligt för en dvärg men det är väl inte möjligt att samar dvärgar finns heller?) för den enorma tirak hären och togs till fånga och tirakerna släppte på dammarna bara för att de andra dvärgarna skulle tro att det gått till på ett visst sätt och sedan när dvärgarna kommit Takalorr kunde ju dom fly för att bo sätta sig i bergen där...
bara en tanke, om man nu vill ha samar dvärgar
Grundegenskaper:
STY:+3
TÅL:+2
RÖR:-1
PER:-
PSY:+1
VIL:+2
BIL:-
SYN:-
HÖR:-

Jag är gud

WHaLe

Hero
Eller så har de inte lyckats fly och man kan spela en kampanj där de kämpar för att komma undan...

WHaLe

Largoi

Warrior
Ja men man kanske ska tillägga att detta inte skulle kunna hända i "normal" mundana

Jag är gud

radrat

Veteran

Och vem vet bättre än de tiraker som druknade och det lilla fåtal gûrder som flytt? Vem säger att tirakerna talar sanning...

"Det där går inte fort, gamla russin!"

cernael

Warrior

Alltså:
Dvärgarna är för högdragna för att ha rätt.
Tirakerna är för oärliga(?) för att ha rätt.
Slutsats:
Det var en olycka!

/Cernael - när alla troliga förklaringar är felaktiga, blir det otroliga sant

Virocon

Swordsman
Om inte annat så är väl deras död inte någonting som kan bevisas så där. Folk har inte så otroligt bra utrustning att de kan söka igenom världen och hitta ett fåtal individer. Sannolikheten för att Klan Samar helt skulle stanna och invänta sitt öde låter dock lite konstigt. Några flydde säkert därifrån till någon outforskad plats och lever jättebra. Inte för att du borde göra en RP av deras ras, men låt gärna RP:erna när du är DM utforska lite nya platser och träffa på några av dem. Sen skapar du lite intriger mellan Klan Samar och spelarna och ger dem ett jobbigt äventyr/images/icons/wink.gif