Nekromanti Klart?

G

Guest

Guest
Har nu tagit åt mig av kritiken och uppmuntran från förra gången och skrivit det här. Några åsikter? Funkar det? SKulle någon vilja spela det till och med?

Zadrith

Hero
Jag hoppas du menar "Lite mera klart än förra gången men trots det knappt påbörjat"

Jag tycker att du bör förkorta samtliga grundegenskaper med tre bokstäver.

Om man slå fram grundegenskaperna med 1T4 innebär det att 25% av alla rollpersoner får maximalt respektive minimalt värde på grundegenskapen vilket jag tycker verkar lite konstigt.

Det är alldeles för tidigt att avgöra om man vill spela det eller ej.

darker

Veteran
Jag får instämma att det är lite lite att avgöra om man vill spela eller inte.

Jag hoppas inte att du börjar med just grundegenskaperna för att skapa ditt rollspel. Bättre är nog att författa din värld och din världsbild först (om man nu inte bara gör ett overall-system). Vad är det för typ av spel? Vad blir intressant att ta med? Kanske har du postat det i någon tråd innan *jag har missat i så fall*...

Annars - visst, egenskaperna är bra och välbeskrivande, men återigen - det beror på vad du ämnar göra för spel och hur dina "varelser" i din värld ser ut.

mvh

G

Guest

Guest
Regelsystemet har jag tänkt att använda till två kampanjvärldar. Dels "Heaven Inc" som utspelar sig runt 2050. Gud är död och änglarna har startat ett företag som ängnar sig att ta över världen, "Micrsoft/Coca-Cola/McDonalds/Nike"-style. Tillsammans med änglarna har det dykt upp en hel drös av olika mytologiska varelser som ser jorden som ett utmärkt sätt att tjäna pengar/makt.
Stämningen i spelet är tänkt att vara humoristiskt med många absurda varelser och väsen.

Det andra är ett superhjältespel som än så länga bara är ett halvt A4 med utkast... Inget att presentera alltså.

darker

Veteran
/images/icons/smile.gif ja, det var orginellt... Jag tror absolut att det är en idé att bygga vidare på. Jag tror säkert att några vill spela det, inte jag själv personligen kanske /images/icons/wink.gif. Men go-go-go!

mvh