Nekromanti Klassisk nördtråd - hur ser ert skrivbord ut?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
OMFG! Vi har alltså ett nördforum utan att folk visar upp meningslösa screenshots av sina datorskrivbord! Det måste givetvis omedelbart åtgärdas.

Bifogar mitt nuvarande skrivbord. Ett par förklaringar:

* Jag kör Ubuntu, med lite ombyggda teman och omflyttade maneler och shit.
* Japp, större delen av mitt skrivbord upptas av en stor terminal och en grej som visar systeminfo. Det är det jag oftast vill åt från mitt skrivbord.
* Jag har en fuskig autogömd panel med ikoner för program jag ofta startar längst ner; tänk som OSX' docka fast ikoner läggs dit på ett förutsägbart, manuellt sätt och den extraknäcker inte som lista med aktiva fönster.

Attachments

krank

Arfert said:
Så här ser mitt ut... Normalt är dockan med programikoner i nederkant osynlig.
Och i vanlig nördordning måste jag såklart kommentera ditt skrivbord också.

Först och främst är din bakgrund apa-häftig. Är den nåt du gjort själv, hittat på nätet eller hänger den med OSX?

Sedan har du faktiskt ett betydligt mer minimalistiskt skrivbord än mig, vilket du får applåder för.

Annars är upplägget rätt lika, utom just att du har OSX-dockan medan jag har en vanlig Ubuntu-ikonpanel nere och en windowlist som del av menyn däruppe.

Har OSX stöd för multipla workspaces numera? Ser ingen switcher på ditt skrivbord nämligen, mest därför jag undrar...

(Lägg märke till att mina kommentarer inte har en enda rad OSX-bashande, det är fan en bedrift för mig =)

Rising

Vila i frid
Mitt skrivbord.

Yeah, jag vet - jag har för mycket skit på mitt skrivbord. Men jag använder liksom inte skrivbordet för att navigera mig, så det är lugnt.

/Riz som skojade med Greasedonkey Sexlolitas

krank

Rising said:
Mitt skrivbord.

Yeah, jag vet - jag har för mycket skit på mitt skrivbord. Men jag använder liksom inte skrivbordet för att navigera mig, så det är lugnt.

/Riz som skojade med Greasedonkey Sexlolitas

Alltså, mannen, du får ha ditt skrivbord hur du vill... men du måste väl inse hur det kliar i fingrarna på en sån som mig när jag ser det där? Internet Explorer, Windows' standardtema, ett skrivbord fullt av ikoner, en fucking standardbild som bakgrund... Nånstans känns såna skrivbord väldigt provocerande, och jag vet inte varför.

Sist jag satte mig framför nåns dator och de hade lika mycket grejer på deras skrivbord tog det mig en kvart innan jag själv insåg att jag satt och sorterade allt i prydliga mappar med max c:a 20 grejer i varje mapp eller undermapp...

Rising

Vila i frid
vi älskar dig fortfarande för sidorna du går in på
:^) (det finns inte någon sådan sida egentligen, utan jag larvade mig i photoshop innan jag postade bilden. Tänkte göra någon sorts Finn-fem-fel först, men orkade inte riktigt) Nåja, kul att du märkte det.

krank

Rising said:
Nåja, kul att du märkte det.
Jag märkte det också - men inte på bilden först, utan för att du spoilade i själva inlägget, vilket syntes när man citerade =)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Rising said:
vi älskar dig fortfarande för sidorna du går in på
:^) (det finns inte någon sådan sida egentligen, utan jag larvade mig i photoshop innan jag postade bilden. Tänkte göra någon sorts Finn-fem-fel först, men orkade inte riktigt) Nåja, kul att du märkte det.
Det är hemskt att jag, utan att någonsin ha träffat dig, ändå hade på känn att om jag tittade efter skulle jag se något i den stilen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Bobby Magikern said:
Det är hemskt att jag, utan att någonsin ha träffat dig, ändå hade på känn att om jag tittade efter skulle jag se något i den stilen.
Jag då, som så fort jag såg det var bombsäker på att Rising lagt dit det med flit?

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Mitt skrivbord

Skrivbordet i windows ser ut ungefär som Risings, bara att jag har tre rader taskbar.

Det agerar default download-mapp så det ligger en massa porr där som jag inte vill att ni ska se att jag laddat ner så jag orkar inte ta screenshot.

krank

Anders Åstrand said:
Skrivbordet i windows ser ut ungefär som Risings
Nu ångrar jag nästan att jag startade den här tråden =)
Nä, to each his own, såklart. Så länge ni trivs och hittar.

G

Guest

Guest
krank said:
Sjukt snyggt!
Tack!

krank said:
Tycker mig känna igen knapparna från nån LifeHacker-artikel, hur har du gjort?
Knapparna har jag gjort själv. Finns liknande på nätet som jag utgått ifrån. Jag använder mig av Rocketdock med ett gäng applikationer, bland annat så har jag tagit bort windows äckliga aktivitetsfält. Annars är det ganska basic...

Anders Åstrand

Swordsman

Here it is.

IRC-skärmen står på skrivbordet som fotot visade, TV:n ser jag inte från datorn.

(Puckoforum som bara tillåter 512k stora filer.)