Nekromanti Klassiska äventyr i D&D

Troberg

Sinister eater
Du har mycket att lära...

>Jag tror inte att det nämns att den är nybakad. Jag tror att den alltid funnits där.

I sådana fall undrar jag varför man skall bemöda sig att slå ihjäl orchen över den (eller varför han överhuvudtaget försvarar den), med tanke på att den antagligen är tämligen oaptitlig
På samma sätt som tiden i vårt universum startade med big bang, dvs innan big bang existerade ingen tid, så i orchen och pajens universum existerar ingen tid innan spelarna kommer in. Med andra ord kan pajen ha funnits alltid och ändå vara färsk och nybakad.

Det var väl inte så konstigt?

Nightowl

Champion
Drickaback eller Avatartrilogin? Enkelt val!

Vill du ha den här drickabacken uppkörd på tvären i analen?
Nejtack, jag har redan en fästman. Fast om jag fick välja mellan det och att spela det där möket en gång till, så vetdefan om det inte blir drickabacken! (kan man få Pepsi?)

Mea culpa; det faktum att jag KALLADE den "trilogi" tyder ju på att jag smärtsamt upplevt att det var mer än en!

Erik

Nu överciterar du!

Men men men, du det är ju inte tillåtet att citera min signatur sådär, nu kommer forumspolisen och tar dig snart, och då kommer du få många pojkvänner :gremwink:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Öööh, jo, alltså...

...skulle bara kolla om ni var med!

Jo, just det. Alltså.

Okej, pliktar med lite andra klassiker:

The Shedu's Hall - äventyr i Imagine, deckaräventyr i ett slott, skitbra, har tappat bort det, sörjer fortfarande!

och

Reens heliga lampa - det första D&D-äventyret jag nånsin läste!

M.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Öööh, jo, alltså...

Reens heliga lampa - det första D&D-äventyret jag nånsin läste!
Nu stiger du i min aktning igen. Vi snackar nostalgi på hög nivå... :gremlaugh:

The Shedu's Hall - äventyr i Imagine, deckaräventyr i ett slott, skitbra, har tappat bort det, sörjer fortfarande!
Vilket nummer? De står här på hyllan allihop. (Fast de borde vara nedpackade redan...)

/Mikael

Organ

Out of time, out of mind
Re: Du har mycket att lära...

>Det var väl inte så konstigt?

Inte konstigare än det man dagligdags stöter på i andra äventyr :gremgrin:

/Anders

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Nummer 23

Jag har numret, men har tappat bort äventyret... snyft... skulle göra vad som helst för att få tag på det igen...

M.

Morgath

Warrior
ToEE [kanske någon spoiler]

Jag måste hålla med om att ToEE är det coolaste och mest klassiska för min del också. Jag spelade en halvalv som var multiclassad ranger/thief (kanske den mest värdelösaste kombinationen, men ändå). Jag kommer ihåg att jag hade klippkort på raise dead hos prällen i St.Cuthbert-templet i Nulb(!). Jag dog hela 6(!) fantastiska gånger men vi lyckades till slut krossa Zuggtmoy och alla andra hemskheter... Men det var nog mest Cavallierens och Magikerns (säger bara: fire ball, meteor swarm) förtjänst, inte min lönnfeta halvalv som var kass på allting... F.ö. var detta den längsta (i realtid) kampanj jag spelat. Vi höll på i 5 år eller nåt i den stilen (1st Edition).

Jag kan dock rekommendera både Temple of Elemental Evil som pen-and-paper samt som datorspel. Det var ruskig nostalgi när jag spelade det på dator (jag hade självfallet med en lönnfet halvalv som multiclassat som ranger/rouge). Return to the Temple...(etc) är sämre...

Morgath

Warrior
tillägg [spoiler]

Kanske skulle tillägga att jag även varit spelledare (DM) för ett gäng som spelade ToEE precis när 3rd Ed. kom ut. Det funkade jättebra med regler och så vidare, men spelarna var lite för tunna för några av de utmaningar som templet erbjöd (horder av bugbears, giants samt de olika elementplanen). Spelarna fastnade och sprang runt i eldens plan ett tag innan de mötte på en gorgon… Finito! 3:e editionen är definitivt mycket dödligare för spelarna än tidigare utgåvor.