Nekromanti Kliché

King Kromm

Hero
Satt och tänkte å filura lite, och en tanke slog mig. Klichér och annat är inte helt ovanligt i rollspel, men har nåån någon gång skrivit ett, seriöst, äventyr som bygger på att ta med så många som möjligt? Att lite utan förvarning (spelarna ska inte känna till detta alltså) peppras av dem? Låta spelarna slå sig för pannan och säga "Ahh... Att jag inte tänkte på det, det kommer ju alltid rövare när men reser mellan två byar..." Alltså väva in så många klicheér som möjligt och endå få med överaskande effekter med dem. Det hade kunnat bli en kul grej iaf...

Feuflux

omjonasson.se
har nåån någon gång skrivit ett, seriöst, äventyr som bygger på att ta med så många som möjligt?

Jag vet inte om man kan kalla det seriöst, men här så började jag klura på det klichéigaste äventyret som rollspelsvärlden har skådat. :gremsmile: Eftersom jag är så fasligt seg av mig så blev det hela inte färdigt förrän februari året efter. Bifogar äventyret (eftersom sveroks scenariobank mår apa) så att du kan läsa.

Låta spelarna slå sig för pannan och säga "Ahh... Att jag inte tänkte på det, det kommer ju alltid rövare när men reser mellan två byar..."

Om spelarna inte är med på det är risken snarare att de suckar och säger "guuud vad tråkigt med alla klichéer". Det är så många tråkiga människor som börjar gråta om de inte får vara nyskapande hela tiden. :gremsmile:

Alltså väva in så många klicheér som möjligt och endå få med överaskande effekter med dem.

Låter svårt, en av grejerna med klichéer är ju att de inte är så överraskande... om man lyckas få spelarna att vänta sig en annan kliché än den man kastar över dem så kan det nog funka. Hmm...