Nekromanti Klicka på den stora röda knappen...

DarkMystic

Swordsman
Nån som har spelat det gamla goda spelet NuclearWars.
Om inte så går det ut på att ladda sina raketer med all möjliga roliga saker som man sedan skickar på en fiende befolkning. Men om det inte är krig så kan man lägga propaganda kort som gör att folk flyttar till ens fina land. Men med lite tur kan du dra "special kort" som Tornado eller SuperGerm som du kanske förstår vad de gör :gremelak:...

Feuflux

omjonasson.se
Nuclear Wars

Jag har spelat det gamla dataspelet med samma namn och där finns propaganda och diverse saker som du nämnde med mera. Men du verkar snacka om något brädspel/kortspel så jag får väl svara nej då. :gremsmile:

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jovars.

Har deltagit i ett litet hörn och fått stryk av självaste Gardener i detta högst flippade spel på förra GothCon. Tja, i övrigt; inte mycket att säga om spelet. Jag var visserligen rätt trött, men jag tror att spelet faktiskt var ganska kul.

Vet någon om detta spel fortfarande finns att köpa någonstans?

-

Får jag gissa att det är Glenn som i Glenn, för övrigt? Den Glenn som inte är Glen (då detta vilt kan påpekas vara ett tjejnamn). The Arvidos-polare, psi-mutanten med maskingeväret?
Välkommen till forumet!

Zap, mystisk så det förslår

Sodivra

Champion
Kolla på hans favoritrollspel bara.. ;-)

Nuclear Wars lever mycket på sin image, precis som Munchkin och Chez Geek. (Typ "Hö hö, man bombar folk.. kul!") Det klarar sig rätt bra ändå, dock, eftersom det ger rätt känsla av kallt krig och Mutually Assured Destruction - Man måste göra sina drag ovetandes om vad de andra laddar upp för, och det enda sättet att inte bli tagen i stjärten är att slå till först.. Och så dör alla i slutet.
Men ändå rätt simpelt, lever mest på fernissan. Men vem säger att sånt inte är kul? Och det ska bli rejält bättre med expansionerna har jag hört. Borde väl skaffa dom..

Vill du ha det är det bara att börja googla :gremwink:

Zaphod_UBBT

Swordsman
Jo, det var just favoritspelet jag såg.

Sant. Rätt simpelt spel, men fullt juste underhållning. Troligen inget höjdarspel som håller i längden, dock.

Jag vill nog inte veta av det så mycket att jag besvärar mig med att googla. :gremsmile:

Raz