Nekromanti Klimathot och Vampyrer

antorax

Swordsman
Om det i vår värld skulle finnas vampyrer såsom i WoD, eller egentligen vilken vampyrbok/film som helst. Hur tänker du att vampyrer skulle reagera på klimathotet (och om du inte tror att klimathotet är så värst farligt, så låt då säga att det verkligen skulle vara allvarligt).
Jag tänker mig att om klimatgrejen verkligen skulle bli allvarlig, så skulle det först bli oroligt och mer och mer kaotiskt i världen (brist på mat osv), men sedan kanske till och med bli så att det inte finns så mycket liv kvar på jorden (iaf under en återhämtningsperiod). Vad för tidsperspektiv det gäller har jag ingen aning om, men som vampyr så kanske man vill leva tusen år till, minst.

Jag har inte grunnat så värst mycket på det, men jag tänker mig att vampyrer ändå skulle ta det ganska seriöst. Iaf de vampyrer som är gamla, och har ett längre tidsperspektiv än vad människor oftast har. Sedan så kanske vampyrer som bor i städer där det händer väldigt mycket: konflikter och maktkamper, kanske inte har lika mycket energi åt att tänka på sånt.

Kortfattat: Finns det Greenpeacevampyrer?

tull

Hero
Jag utgår från WoD och då finns det hippievampyrer, ofta har de väl varit hippies redan som människor. Generellt tror jag att vampyrer är ointresserad/ouppdaterad när det kommer till miljöfrågor. Enligt boken ligger de ju efter samhällets normer och värdegrund så varför skulle de vara en aktiv aktör på det här området?