Nekromanti Klipp från ROTK Extended …

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ultra. Vill se. Allt. Genast. My precioussss.

Så många scener som jag saknade i biofilmen. Äntligen på plats. My precioussss.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Scenerna rankade

Abselut många scener man tyckte skulle varit med i filmen...

I ordning som jag tycker att de är viktiga:

1. Gandalf mot Häxkungen
2. Saruman vid tornet
3. Aragorn och palantiren
4. Legolas och Aragorn kommer ut från Paths of the Dead och ser piraternas dåd
5. Saurons språkrör (som för övrigt var ruskigt obehaglig)
6. Faramir och Eowyn
7. Eomer hittar Eowyn (tror jag att det är)
8. Random battle-sekvenser

M.

Balderk

Swashbuckler
Re: Scenerna rankade

Jo, de visade många scener man saknat. Jag blev ruskigt peppad på att ha den där nu. Vilket jävla skit att den kommer ut 10 december! De har varit så jävla sluga, först släpper de bioversionen i maj, vilket är två månader tidigare än man släpp de två första bioversionerna, sen släppar man extendedversionen 10 december, vilket är nästan en månad senare än vad man släppt extended förut. Allt för att skjuta försäljningssiffrorna ännu mer i höjden. Kom nu inte och säg att det finns en annan anledning, men jag antar att det finns folk som är beredda att göra ett försök.

/Jonas

Krille

Super Moderator

"Kom nu inte och säg att det finns en annan anledning, men jag antar att det finns folk som är beredda att göra ett försök."

Klart vi kan säga att det finns en annan anledning. En skulle till exempel kunna vara att hinna bli klara med 50 minuter extra material och att foga in det i filmen. Det kan nog ta sin tid.

Marknadsföring och försäljning bakom tror jag bara är en bidragande orsak, men definitivt inte den enda. Det här är nog en film som säljer mer på sitt innehåll än på att släppen var två månader tidigare respektive en månad senare.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Aragorn och Palantiren var en nyckelscen vars frånvaro i bioversionen störde mig rejält: När Morannons port öppnas och Saurons hord stormar ut, ser man Barad-dur i fjärran och hör hur Sauron talar till Aragorn. För att detta ska gå ihop logiskt måste Aragorn redan tidigare har konfronterat Sauron via palantiren: "Behold the sword of Elendil."

Scenen med Eowyn och Faramir ser riktigt bra ut.

Johan K

Gammal & dryg
härligt !!

UjUjUj !!
Gissa om jag blev sugen & ruskigt sugen på den att genast äga den utgåvan nu då !!
Nu kommer jag ju att var sådär sanslöst sugen på att se den filmem ju !! :gremtongue:
Jaj, den som väntar på nått gott... :gremgrin:

Mask_UBBT

Hero
Tiple box action attack!

Kewl. Jag undrar när(om?) alla tre förlängda versioner kommer komma i box? Om det är innan jul så vet jag ju lätt vad jag ska önska mig av tomten...

/Mask - bor i en flyttlåda.

Rickard

Urverk speldesign

"...Saurons hord stormar ut, ser man Barad-dur i fjärran och hör hur Sauron talar till Aragorn. För att detta ska gå ihop logiskt måste Aragorn redan tidigare har konfronterat Sauron via palantiren: 'Behold the sword of Elendil'"
Jag läste om den här meningen fem gånger och undrade ändå vad du menade..

Jag tyckte inte att det var någon logisk lucka.. Det var en lucka, för jag kände att det borde ha varit något mer som sagts men det brast knappast i logiken.. Genom hela filmen har vi ju fått inmatade i oss att det finns en himla massa legender.. En legend hade ju kunnat lyda "När Elendils svärd kommer till trakten så har Sauron skitit i det blå skåpet" (ej ordagrann citering) och när Sauron såg Elendils svärd... tja, då visste han att han skitit i det blå skåpet..

Nu kommer jag inte ihåg hur det är i boken, för den läste jag för 13 år sedan och jag har inte läst om 3:e än..

/Han som alltså menade att det kändes som om det var en massa outtalade saker i den scenen

Balderk

Swashbuckler

Klart vi kan säga att det finns en annan anledning. En skulle till exempel kunna vara att hinna bli klara med 50 minuter extra material och att foga in det i filmen. Det kan nog ta sin tid.
Okej, det skulle väl kunna vara en möjlig anledning också. Är den alltså femtio minuter längre än orginalfilmen? Då blir den ju mer än fyra timmar lång, satan, ska bli jävligt roligt att se den.

Marknadsföring och försäljning bakom tror jag bara är en bidragande orsak, men definitivt inte den enda. Det här är nog en film som säljer mer på sitt innehåll än på att släppen var två månader tidigare respektive en månad senare
Jag tror fortfarande att det är en viktig anledning. 10 december gör den ju mer attraktiv för julhandeln också. Men du har nog rätt också, innehållet gör den väldigt attraktiv.

Det är ju faktiskt lite underligt att de lyckades så pass bra med filmversionen av sagan om ringen. Jag kommer att sakna känslan av att få gå på bio och se en ny sagan om ringen film runt jul.

Krille

Super Moderator

"Är den alltså femtio minuter längre än orginalfilmen?"

Enligt officiella källor, ja.

Hjalle

Swashbuckler
Ser juh bra ut får man välan säga... Längtar efter att få se Saruman - det var skamligt att han inte var med i oförlängda! :gremooo: Cristopher Lee dök juh inte upp på premiären heller...

Saurons språkrör är en av höjdpunkterna i böckerna, det är självklart att han ska va med - som jag ser det hade de svinen klippt bort allt det bästa från boken - Sarumans stämma, Saurons språkrör, Fylke rensas (stencoolt). Ser inte ut som om de har med det sistnämnda här, men... jag kan visserligen förstå dem. De har iallafall gjort ett storslaget mästerverk och... vad ska man säga... lyckats.

-Hjalle, tummar uppåt STRÄÄÄÄCK.