Nekromanti Klistrade trådar

zonk

muterad
Vem vare som sa nåt i stil med "Dying for a cause sucks.. Living for a cause, now, that's something!"

Lite i samma anda, tror jag nog mer på att försöka bättra sig än att gå i exil, om man känner att man gjort fel! Att gå i exil kan kännas en aning dramatiskt med, eller hur man ska säga. Är det ett bra sätt att gottgöra på?

Cassius

Hero
Jag har varit moderator på ett forum med typ tusen aktiva skribenter. Nästan alla på sidan var antingen vänster låååångt ut på vänsterkanten eller troll. Ni kan tänka er mängden flamewar på den sidan. Det är liksom vänster, ni vet dom som inte älskar något mer än att vara oense i smådetaljer och splittras stup i kvarten. Det fanns bara en enda regel som fick den sidan att fungera i typ 15 år. Det var att moderatorernas reglergällde och gillade man inte vad moderatorerna sa så letade man sig vidare, ofta till Flashback. Jag förstår inte varför folk går runt och blir upprörda av vad folk pysslar med på rollspel.nu. Jag antar att det hänger ihop med att man identifierar sig väldigt mycket med forumet och hobbyn. Om det är ett sånt problem med att forumet har en klistrad tråd om feminism så kanske det är rimligt att man söker sig vidare.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Cassius;n176110 said:
gillade man inte vad moderatorerna sa så letade man sig vidare, ofta till Flashback.
Jag lurkar på Flashback och finner stor tröst i att deras moderatorer är minst lika hårt ansatta som vi här på rollspel.nu. I stort sett samma klagomål också. Förutom anklagelser om att vara Illuminati och NWO förstås. Det slipper vi på rollspel.nu

Plus ça change, plus c'est la même chose, som tysken inte säger.

anth

Vetefan
Magnus Seter;n176112 said:
Förutom anklagelser om att vara Illuminati och NWO förstås. Det slipper vi på rollspel.nu
Jag tycker att det finns ganska starka bevis för att Redaktionen är högst inblandad i både illuminati och NWO.

:)

Feuflux

omjonasson.se
Jag hoppas att alla som självbannar sig för att de ogillar 0.0002% av inläggen på ett forum kommer tillbaka om en vecka. Styrkekramar!