Nekromanti Kloning i Caserion

Ymir

Liten kantbaron
Hmm, lite nyfiken bara. Är det bara jag som på min mundanakarta finner ett Jhamalo Thamatz i Soldarn och ett i Caserion?

- Ymir, tycker att det här vart lite skumt

Sir Foilan

Hero
"Hmm, lite nyfiken bara. Är det bara jag som på min mundanakarta finner ett Jhamalo Thamatz i Soldarn och ett i Caserion?"

Det är nog bara du!
Kolla stavningen en gång till, riktigt noga. Sen kan du ju kika till eon-erratan på neogames sida...

/Sir Foilan

Ymir

Liten kantbaron
En sak är iallafall säker. Jag har på min karta två Jhamalo Thamatz med exakt samma stavning. Väl inne i Mundanamodulen heter den i Caserion något annat, dock...

- Ymir, likväl konfunderad

Ymir

Liten kantbaron
Re: Konstig karta

Ok, så var det. Men en lite väl liten skillnad ändå, och den Caseriska staden heter tydligen något annat i texten om Caserion i Mundanamodulen. Har inte tillgång till den just nu dock, så jag kan inte kolla. Nåja, skumt är det iallafall.

- Ymir, tar det som ett tryckfel

Lord Krooak

Veteran
Re: Konstig karta

ä van fan, skyll på cirefalierna ni bara. Dom har så jävla konstiga namn på saker...

//en liten groda som inte vill vara grisodlare...

Sir Foilan

Hero
tryckfel

"tar det som ett tryckfel"

gör det, för det är precis vad det är. Återigen, kolla in eon-erratan på www.neogames.se /Sir Foilan

Bjorn

Hero
Tja om det nu inte är ett tryckfel så är det väl inte konstigare än att det finns ett St. Petersburg i ryssland och ett i Florida. Man kan säkert hitta hundratals städer med samma namn i vår värld så varför inte i mundana?

/Bjorn

hatten

Swashbuckler
Man kan om man söker i England och USA samt även i Svea hitta gott om ställen som har samma namn..
Här i sverige så är det oftast små byar som man kan hitta med identiska namn..
En del namn är populära och de upprepar det helt enkelt..

Sen finns det om man ser runt gott om ställen med IDIOT namn..
"Svin viken"
"Böle"
"Fitja"
"Diddi"
Osv..

Exempel kan även tas från literära böcker *skrattar* från en star wars bok kan nämnas en liten stad som gav en Imperie amiral sån huvudvärk att han förbjöd staden att nämnas vid namn.. Den hette New Oldtown.. Jag kan förstå honom...

SÅ vad vill jag ha sagt DET är inte konstigt att två städer har samma namn det vore konstigt om sådant inte förekomm.
Tänkbara orsaker kan vara Mänsklig idiotskap..
Religösa traditioner Städer med det namnet kanske har en viktig religös centrum så de har en stad med det namnet i varje nog stor provins..

Sodivra

Champion
Sketvälta

Det finns ett samhälle vid namn Sketvälta.
(Det var en vagn med skit som välte där...)

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.

Ymir

Liten kantbaron
Av den anledningen att det Mundana som ligger inom kartans ramar är så pass pyttelitet. Det tar inte många veckor att färdas från Jhalamo Thamatz till Jhamalo Thamatz. Med större avstånd, okej, men som det är nu; nej, det är ett tryckfel.

- Ymir, förvissad om Mundans pyttighet

Krille

Super Moderator
Aborrmåla

"Av den anledningen att det Mundana som ligger inom kartans ramar är så pass pyttelitet. Det tar inte många veckor att färdas från Jhalamo Thamatz till Jhamalo Thamatz. Med större avstånd, okej, men som det är nu; nej, det är ett tryckfel."

Men det skulle kunna låta bli att vara ett tryckfel. Knasigare saker har hänt, som följande upplevda historia visar:

En mörk natt ca hösten 1993, när jag gick pass, så var det en pilot över mörkaste Småland som ropade in och anmälde sig över Aborrmåla. Han var visserligen inte över havet än, men eftersom han hade ropat in så var vi tvungna att följa honom. En symbol lades upp över hans radareko.

En stund senare ropar samma flygplan in igen och anmäler att han nu flyger över Aborrmåla. Åkej, idioten har navigerat fel, tänkte vi. Vi vet var han är, så det blir synd om honom när han kommer fram.

Ännu en stund senare ropar flygplanet igen, och återigen flyger han över Aborrmåla. Nu blev det liv i luckan, och vi började ta reda på vad i hälskotta det var som hände. Vi plottade hans position på en papperskarta som hade mer detaljer (och namn, framförallt), och ungefär när han ropar över Aborrmåla igen upptäcker vi det fantastiska:

Det finns inte mindre än fyra Aborrmåla i Småland, allihopa på en prydlig rak linje som pekar åt sydost rätt ner mot Oskarshamn!

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Ymir

Liten kantbaron
Re: Aborrmåla

Okej, skall jag placera fyra Jhamalo Tamatz i rak linje ner mot Marek Pomian då, är det tänkt? :)

- Ymir, har för sig att han hört den där historien om Abbormåla förr- bra är den iaf.

WHaLe

Hero

Det är inte så konstigt om orter har samma namn om de talar samma språk i området. Jhamalo exemplet skulle mer kunna jämföras med ett abbormåla i småland och ett i den finsktalande delen av finland, vilket är mindre troligt. Det kan dock finnas en förklaring. T.ex. har kanske cirefalierna grundat båda städerna...

WHaLe

<A HREF="http://come.to/whale" target="_new">http://come.to/whale</A>

Ymir

Liten kantbaron

Det har de.

- Ymir, tycker att cirefalierna skall passa på och ockupera skitlandet Asharien/Asharion igen, det vore nog inte allt för svårt...

Astaroth

Veteran
Nu kanske ni tycker jag är väldigt tråkig men jag vill bara säga:
Staden heter Jhamalo Gedonia, det är tryckfel på kartan. Det står i erratana.

Sen så gjorde jag lite enkel fingerräkning och kom fram till att det har skickats 14 svar(exkl. mitt) och ändå har inget kommit sig för att nämna vad staden heter :)

/Astaroth "som är långt före sin tid, låter som en pensionär redan..."

Sir Foilan

Hero
"Sen så gjorde jag lite enkel fingerräkning och kom fram till att det har skickats 14 svar(exkl. mitt) och ändå har inget kommit sig för att nämna vad staden heter :)"

Det räckte med att meddela att det var ett tryckfel och att rätt namn på städerna finns i Erratan. Så här skall det dock vara:

Kartan: Staden Jhamalo Tamatz i Caserion ska heta Jhamalo Gedonia. Staden Jhalamo Tamatz i Soldarn ska heta Jhamalo Tamatz.

/Sir Foilan