Nekromanti Klossmeister: en skiss på ett legorollspel

Krille

Super Moderator
  • Gul är försvar.
  • Svart är anfallsmagi.
  • Blå är försvarsmagi.
  • Grön är social förmåga.
  • Grå är att tåla stryk.

Max Raven

T12-kultist
Det kan nog funka bra.

Antar att vid initiativ får man inte utse någon figur man själv äger? :gremsmile:

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Så om jag lägger en bit Tåla stryk på alla sidor (kostar sex piggar) och beväpnar mig med en yxa så kommer jag att kunna möta säg 1000 svärds-beväpnade soldater och lugnt vada in i striden med kunskapen om att jag kommer att vinna?

Basenanji

Postd20modernist
Haha! :heart:

Ska kolla intresset med barnen! Kan bli askul.

(Först trodde jag att det var Konrad Kanyl som hade något fekalie-tematiserat rollspelsgrunks på g...haha)

Krille

Super Moderator
Tony.M.Meijer said:
Så om jag lägger en bit Tåla stryk på alla sidor (kostar sex piggar) och beväpnar mig med en yxa så kommer jag att kunna möta säg 1000 svärds-beväpnade soldater och lugnt vada in i striden med kunskapen om att jag kommer att vinna?
Kanske. Det är just sådana saker som behöver studeras för att eventuellt balanseras upp.

Det kan också hända att de sex piggar som du har kvar gör att drabbas av så mycket "ja, MEN" att du snart tappar yxan.

Krille

Super Moderator
Re: Klossmeister: hur man blir bättre

Hur man blir bättre

Efter en spelkväll, byt ut en vit pigg på tärningen mot en pigg med annan färg.

När du har bytt ut alla tolv vita piggar så har du levlat färdigt. Du kan förstås fortsätta att spela ändå och byta ut andra piggar mot piggar av annan färg, i en takt av en pigg per spelmöte.

rollspelspiraten

Swordsman
Briljant idé! Synd bara att vi för tillfället inte har så mycket Lego då grabben inte ens är 3. Men sen så, sen kan vi börja lira på riktigt. Jättekul!
Vilket tema går man efter? Fantasy eller Sci-fi?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
pappapiraten said:
Vilket tema går man efter? Fantasy eller Sci-fi?
Det är väl bara att välja det som känns roligast? Vill du få in ungen på star wars eller sagan om ringen, liksom =)

rollspelspiraten

Swordsman
Star Wars är redan kirrat som tur är. Sagan om ringen är jag inte sådär jättesåld på så där kör jag inget fokus. Men Star Wars, ojojoj. Han vet redan flera karaktärer, Chewbacca är favoriten.