Flurtis
Hero
Nu är det dags för en fråga
Mitt trådlösa nätverk har krånglat enormt förut. Nu krånglar det ännu mer:
Dr.Flurtis lägger fram symptomen.
-Iblant kan jag koppla upp på internet iblant inte.
-När jag kopplar ifrån modemet till datorn med nätverksladd fungerar det alltid
-När jag kopplar ifrån routern till datorn via nätverksladd fungerar det alltid
-När jag gör en ipconfig så visar den en IP:adress på det trådlösa nätverkskortet som är helt upp åt väggarna från den IPadress som visas på det vanliga nätverkskortet (dvs den med nätverksladden).
Routern är relativt ny ca 4-6månader. Det trådlösa nätverkskortet är något år gammalt.
Kan det va så att mitt nätverkskort inte uppdaterar den dynamiska ip-adressen? Eller är det routern som inte ger ut rätt ip-adress via det trådlösa nätet?
Rent ut sagt, vilken ska jag slänga i soptunnan, Routern eller det trådlösa nätverkskortet?
För övrigt märks det en stor skilland i hastighet när jag surfar med tråd till routern jämförelseviss när jag surfar trådlöst.
//Flurtis
Mitt trådlösa nätverk har krånglat enormt förut. Nu krånglar det ännu mer:
Dr.Flurtis lägger fram symptomen.
-Iblant kan jag koppla upp på internet iblant inte.
-När jag kopplar ifrån modemet till datorn med nätverksladd fungerar det alltid
-När jag kopplar ifrån routern till datorn via nätverksladd fungerar det alltid
-När jag gör en ipconfig så visar den en IP:adress på det trådlösa nätverkskortet som är helt upp åt väggarna från den IPadress som visas på det vanliga nätverkskortet (dvs den med nätverksladden).
Routern är relativt ny ca 4-6månader. Det trådlösa nätverkskortet är något år gammalt.
Kan det va så att mitt nätverkskort inte uppdaterar den dynamiska ip-adressen? Eller är det routern som inte ger ut rätt ip-adress via det trådlösa nätet?
Rent ut sagt, vilken ska jag slänga i soptunnan, Routern eller det trådlösa nätverkskortet?
För övrigt märks det en stor skilland i hastighet när jag surfar med tråd till routern jämförelseviss när jag surfar trådlöst.
//Flurtis