Nekromanti knep och knåp

chrull

Stockholm Kartell
Nu är jag lat och orkar inte jaga i reglerna.
Så jag frågar här istället...

Two weapon-fighting, hur funkar det med avståndsvapen?

chrull

Staffan

Myrmidon
Inte. Det står undangömt någonstans i vapenbeskrivningarna (någon/några av armborsten) att two-weapon fighting endast gäller närstridsvapen.

Å andra sidan kan ju bågskyttar använda sig av Rapid Shot i stället som ger ungefär samma fördel (en extra attack, -2 på alla attacker). Om man ska hålla på med kastvapen får man skaffa Quickdraw också.

chrull

Stockholm Kartell
Men när det gäller pistoler? [nt]

NT= NarkomanTerrorister

Staffan

Myrmidon
d20 Modern

I d20 Modern (i alla fall SRD:n) verkar det som om Two-weapon fighting funkar för avståndsvapen också. Däremot kan man inte slåss med ett avståndsvapen och ett närstridsvapen utan Improved Two-weapon fighting.

Nämnas kan också att i d20M verkar Two-weapon fighting inkludera effekterna av Ambidextrous.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: d20 Modern

Nämnas kan också att i d20M verkar Two-weapon fighting inkludera effekterna av Ambidextrous.

Ryktet säger att det kommer att vara likadant i D&D 3.5, men huruvida knepet kommer att gälla avståndsvapen också vet jag inte.

/Mikael

Oldtimer

Slava Ukraini!
Det står undangömt någonstans i vapenbeskrivningarna (någon/några av armborsten) att two-weapon fighting endast gäller närstridsvapen.

Det står i beskrivningen av tungt armborst... av alla bra ställen att placera regeln på. :gremwink:

/Mikael