Nekromanti kobold dvärgar

inte

Veteran
Jag såg att sliversurfan hade fåt frispel och sagt några olämpliga saker om dvärgar för ett tag sedan (har inte läst forumet på ett tag) så jag tänkte göra en litet inlägg om dvärgars begränsningar i strid (för jag antar att det är där dom anses vara koboldiska).
1. har ni tänkt på att en dvärg ska be en bön före han börjar strida och en tar förmodligen ungefär 4 stritsrundor att utala.
2. sedan har alla dvärgar hög heder vilket förhindrar dom att anfalla obeväpnade personer eller anfalla i ryggen (undantaget är väll tiraker och alver som dom flesta dvärgar hatar), med anfalla i ryggen menar jag att snygga upp och sticka en dolk i ryggen.

Belzambix

Warrior
Vart står det att dvärgar måste be 4 SR innan en strid... har aldrig läst det och jag trodde jag kunde citera hela den boken... plus... varför ska en dvärg hugga fok i ryggen med en dolk när de har yxa och armborst??

Krille

Super Moderator
"Vart står det att dvärgar måste be 4 SR innan en strid..."

Sidan 45: "Dessutom finns det en bön som läses innan man dör och en särskild bön inför strid." Det nämns inte att det tar fyra rundor att läsa den.

lave

Warrior
när ska ni förstå???

jag är nästan övertygad om att de som skriver till Eon inte försöker skapa ett stridssystem där alla raser har ungefär samma förmåga att vålda. jag tror att författarna snarare försöker få ihop en konsekvent värld som man hade kunnat tänka sig fungera, om man accepterar magi och ett flertal raser och monster. hela frågan om dvärgar är koboldiska eller inte är totalt irrelevant. borja prata om dvargarnas existens ar TROVARDIG sa kan jag acceptera er debatt....

nu forsvann mina oaa med prickar och ringar. skumt.

Belzambix

Warrior
Citerar "Dessutom finns et en bön som läses innan man dör och en särkild bön inför strid. DESSA BÖNER ÄR INTE SÄRSKILT LÅNGA, så de är inte svåra att lära sig."

Ungifär: "Vontar va med mig"

sluta ljug i forumet tack!

Krille

Super Moderator
"Citerar "Dessutom finns et en bön som läses innan man dör och en särkild bön inför strid. DESSA BÖNER ÄR INTE SÄRSKILT LÅNGA, så de är inte svåra att lära sig.""

Är en femton sekunder lång bön svår att lära sig?

"sluta ljug i forumet tack!"

Tja, har jag ljugit hittills? Jag har talat om var stycket han syftade på fanns och sagt att det inte står att den tar fyra rundor att mumla.

Däremot tycker jag att fyra rundor är en lagom lång tid för en bön med lite mer mening än "Vontar va mer mig", och stämmer dessutom rätt bra överens med vad jag ansåg bönerna skulle innehålla när jag skrev stycket ifråga.

Jag tror nog att Vontar har överseende med att man inte hinner be till honom om man till exempel blir överfallen, så jag ser inte problemet med att det tar ungefär fyra rundor att mumla bönen.

Riddaren

Swashbuckler
"'sluta ljug i forumet tack!'"

Varken Krille eller han som nämnde 4 rundor har ljugit, då han skrev att han antog (inte att det stod), och nu håller ju även Krille med om att fyra rundor inte är lång tid (ca 15 sekunder).

Riddaren

Belzambix

Warrior
hade jag sagt att det var du som ljög kanske??
nää... jag syftade på alla som lägger in ogrundade inlägg!