Nekromanti Kolla Boltar över ZHAXAHZ

Quadrante

Grisbonde
Håll till godo

Här kommer årets spel, ett mellanting mellan "Kobold game of the year" och "waste of time".Det utspelar sig i en mystisk dåtid, med krigare, mystiker och andra yrken.(hmn).. eh, jo och så monster, och magiska eller heliga artefakter !!! Till spelet följer 36 äventyr.(om man räknar snällt).

Ladda ner nu

Här kommer ett utkast till ett "väldigt enkelt spel, med ett ännu enklare regelsystem" Jag får väl hoppas att någon av er finner "Kolla boltar över Zhaxahz" användbart.
:gremsmile:

jorik

Veteran
Re: jo och så kan man väl säga att det är dogmaträning

hmm...
jag tycker att det blir jobbigt att läsa när det bara blir
texttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext

det är skönare med stycken, men det blir juh längre då då.

Mouja

Hero
Det verkar.... mycket simpelt..

"Till spelet följer 36 äventyr.(om man räknar snällt)."

Hmm... då måste man räkna mycket (, mycket) snällt...

Quadrante

Grisbonde
Nä, om man räknar mycket (, mycket) snällt... blir det 216 (sex olika inledningar,sex olika innehåll och om man är mycket mycket snäll ,kan man räkna med att det finns sex olika varianter med heliga/magiska föremåls varande och ickevarande)

Quadrante

Grisbonde
stycken

texten är skiven i den takt som du skrev
texttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext

men sant, texten behöver mycket arbete för att bli "lättläst" ..
Hur stort inflytande är formateringen av en (rollspels)text (tycker ni) för populariteten av ett spel ?

Dimfrost

Special Circumstances
Re: stycken

Tja, åtminstone bör du använda mellanslag då och så. :gremsmile: Jag tycker layouten spelar rätt stor roll, men det är ett helt annat ämne som jag inte orkar ta upp nu. Tyvärr. På just dogmaspel kan man ju inte ställa så stora krav (kolla bara på Fabeljazz).

/Dimfrost

Quadrante

Grisbonde
Re: stycken

Jag tycker layouten spelar rätt stor roll, men det är ett helt annat ämne som jag inte orkar ta upp nu.

Jag oxo
men inte i nämda fil eller i min, de faller lite utanför (även om det inte är helt sant).Skulle man orka läsa ett spel skrivet med så tät, ouppdelad text som de flesta biblar är skrivna med, eller måste det vara tidninglayout...

Jag är inte helt säker på svaret.

Quadrante

Grisbonde
Kolla Troberg

Antagande 1, det blir en dogma utmaning.
Antagande 2, man får diskutera spel man vill ha med i dogma utmaningen.

Fråga1, hur detaljerat får man diskutera evetuellt förslag ?
Fråga2, om man postar (likt ovan) det nästan färdiga förslaget..
..är man ur spel då ?

// detta kom upp på vrållådan tidigare.. men inget definitivt svar.

Troberg

Sinister eater
Så här är det

Antagande 1, det blir en dogma utmaning.
Låter rimligt.

Antagande 2, man får diskutera spel man vill ha med i dogma utmaningen.
Japp.

Fråga1, hur detaljerat får man diskutera evetuellt förslag ?
Hur detaljerat du vill. Du får till och med diskutera kvinnliga bröstvårtor om du vill.

Fråga2, om man postar (likt ovan) det nästan färdiga förslaget..
..är man ur spel då ?
Nej. Jag vet inte vad folk kommer att gilla det här, men jag kommer enväldigt att köra följande regel:

Bidrag som tidigare ställt upp i Trobergs Dogma-utmaning får inte ställa upp igen. Everything else goes (så länge man klarar utrymme et cetera så klart).

En av anledningarna till utmaningen var att sätta fart på spelskapandet och diskussionerna kring nya spännande spel. Självklart ska man då få diskutera. Tävlingsmomentet är underordnat, se det mer som ett hedersomnämnande.

I övrigt kan ni lugnt räkna med att om ni gör det efter de gamla reglerna så kommer ni inte att gå på några större minor. Jag kommer att göra några förtydliganden och några ändringar i röstningsförfarandet, men inget drastiskt. Det finns alltså ingen ursäkt för att inte köra igång. Man får lämna flera bidrag, såkör hårt!

Troberg

Sinister eater
Re: När kommer nästa dogmautmaning?

Förra gången kom den olämpligt och krockade med allt som den kunde krocka med. Planen är därför den här gången att köra den under februari. Jag måste kolla hur veckorna ligger, men jag vill lägga starten så nära början på februari som möjligt och slutet så nära slutet av februari som möjligt.

Det går dock bra att börja skriva redan nu.