Nekromanti kolonier

Helmgast
Cirefaliska Samväldet och Consaber

För de har båda kolonier i Stora Arkipelagen (Övärlden). Dessutom har Jargien kolonier i väst. Se Geografica Mundana.

Ilion

Veteran
Re: Cirefaliska Samväldet och Consaber

De har även kolonier i västländerna och nere vid Forion. Sedan är det ju Cirefalierna som har grundat både Caserion och Gordion.

Helmgast
Västländerna=väst!!

Jag vet nog att Karakul ligger vid Forion!

Caserion och Gordrion är mer att betrakta som provinser, i vart fall ligger de inte på samma nivå som kolonierna i Stora Arkipelagen.

Ilion

Veteran
Re: Västländerna=väst!!

Jo, jag antog att du visste det, men jag gav bara mer kött på benen. Du sa två kolonier men det finns mer de har ju marker längs momolans kust med om jag inte minns fel. De har ju koloniserat de områdena med även om de inte ligger vid stora arkipelagen.

Helmgast

Jo, jag antog att du visste det, men jag gav bara mer kött på benen. Du sa två kolonier men det finns mer de har ju marker längs momolans kust med om jag inte minns fel. De har ju koloniserat de områdena med även om de inte ligger vid stora arkipelagen.
Vad jag ville säga är att Caserion är bra mycket mer självstyrande än de öar i norra Arkipelagen som koloniserats. Att använda samma ord för dessa två erövringsmetoder är helt enkelt inte rätt. (Även om Geografica gör det, men de skiljer på stora och små kolonier.)

Oavsett vad du menar (skriver du om Jargien, cirefalierna eller båda?) så kan jag säga att Cirefaliska Samväldet består av Melorion, Caserion, Gordrion samt Colm, de har även koloniserat vissa öar i de norra delarna av Stora Arkipelagen (Yol, Perdos).

Jargierna har ett antal kolonier i väst, vid Momolan, men även vid Gordrion och Forion.

Streck i debatten?

Big Marco

Läskig

Caserion och Gordrion är mer att betrakta som provinser,

Beror på vem du frågar - frågar du ärkefurst Balozin i Ciremelo är givetvis både Caserion och Gordrion kolonier i Samväldet, men frågar du ledarna för Gordrion eller Caserion lär de se sig själva som provinser eller likvärdiga (eller kanske rent av överlägsna) med Melorion.

Stingsligt det där. :gremcool:

storken

Warrior

Beror på vem du frågar - frågar du ärkefurst Balozin i Ciremelo är givetvis både Caserion och Gordrion kolonier i Samväldet, men frågar du ledarna för Gordrion eller Caserion lär de se sig själva som provinser eller likvärdiga (eller kanske rent av överlägsna) med Melorion.
Håller delvis med.
Min syn på det cirefaliska samväldet är att Melorion är vaggan och det huvudsakliga.
Caserion står till viss del för sig själv, åtminstone enligt deras egna åsikt.
Gordrion däremot, är en koloni. En melorisk sådan, vågar jag påstå.

Men det är bara den personliga uppfattningen jag fått.

Ilion

Veteran

visst, jag pratade mest om kolonier i allmänhet i mundana. Jag ville som sagt ge mer kött på benen och det är ju upp till betraktaren att avgöra ifall han vill använda Caserion och Gordion som kolonier. Man får göra vad som krävs för rollspelandet.

Men du har rätt nog tjabat om bagateller. Jag tror ju inte vi skulle kommi tnågonstans ändå.=) Men ajg håller med om att det är svårt att kalla dem för kolonier eftersom de är nåst intill starka nog att stå på sig mot Melorion.