Nekromanti kombinera

Bail

Veteran
är det möljigt att kombinera vissa rollspel för att få fariation på rollspelandet. txe blandar werewolf med eon så man kan stryka omkring som varulv och ha roligt? eller varför inte vampire eller cult och phobia etc etc.........

Krille

Super Moderator
"är det möljigt att kombinera vissa rollspel för att få fariation på rollspelandet."

Självklart är det möjligt! Frågan är om det är värt det. Om regelsystemen är för skilda så är det enklare att skriva om det man vill ha från det ena spelet helt.

En bättre fråga är om det passar in. Vampire-vampyrerna borde faktiskt stanna i Vampire (eller ännu hellre, förpassas till det lodräta arkivet).

Berfa

Veteran
EON och warhammer 40K passar nog inte =)
Warhammer 40K är väl ett figurrollspel?...lite svårt att få ihop det då om man inte bygger upp ett mini Mundana =P...

Men annars tycker jag att man borde kombinera hur man vill, vill man ha med laser svärd och rymdskepp kör man t.ex. star wars och spelar på att man kanske fått in fel kurs någongång och kommit till en outvecklad planet där kraften är starkare än på andra platset...och konstigare =P

annars är det ju som sagt bara att ha lite fantasi så kan man få ihop vad man vill! =)

/Berfa

Hartland

Warrior
Det är nog enklare att kombinera en rollspelsvärld med ett annats spels regler. Exempelvis springa omkring i Mudana med Drakar och Demoners regler.

Regler tror jag kan vara svåra att kombinera, regeln där sägger att det är så men regeln här säger si. Sen använder sig olika rollspel av olika tärningar. Vilka ska man använda då? Och bestämmer sig man för att använde en typ av tärning så kan man ta resten av regelverket också tyckler jag.

Sedan så slog jag nu upp varulvar i MiM och då kom jag på en fråga om dom. Är dom besjälade varelser? Svårt att avgöra ifrån det som står i boken men vid närmare granskning tycks dom ha.. um... ... en halv själ? =)

/Hartland - ser intelligenta varulvar som en enkel modning av det redan befintliga regelsystemet

Hartland

Warrior
Tja.. vill man köra med kraften och lasersvärd i Eon så tycker jag att det inte heller kräver så mycket modning. Det gäller kanske mest att lägga till nått värde för vad kraften är och hur stark man är i den. Sen att det inte blir Star Wars värld är en annan sak. Att till ett fantasy system hitta på en massa värden på rymdskepp är för krångligt tycker jag. =p

Men som jag sa typ en färdighet som heter kraften helt enkelt. Man kan endast få ett värde i det om man lyckas slå 98 på tabellen för övernaturliga egenskaper. Färdigheten används till vardags till att (ursäkta svengelskan) "force push:a" och "force pull:a". Att lyckas med en kraft kräver ett slag under ens värde i kraften. Kraften kan även användas till att förutspå vad som kommer att hända i en strid. Om man lyckas med ett slag så får man aoutomatisk insikt och får dessutom typ nån nivå enklare på det man ska göra. Men du måste fortfarande lyckas med ett separat slag för om du träffar med ditt anfall eller lyckas komma undan det ska bara vara en hel massa nåvåer enklare.

Nå? Vill du göra en Jedi nu till eon's system? Jag tycker inte riktigt att det passar med intresant var tanken eller hur?

/Hartland - "I am your father"

Johan K

Gammal & dryg
Klart man kan....

Visst så kan man ju kombinera oliak spel med varandra. Det gäller ju bara att snygga till systemet så det funkar ju. Fixar man det så är det väll lugna gatan sedan & bra njuta av det man fixat ihop.

Xzarjo

Warrior
Kraften i EON??

Om man värkligen vågar börja tänka i dessa banor kan man upptäcka att "kraften" redan finns i EON, men i ett väldigt outvecklat stadium. Quadosh. Beskrivningarna är skrämmande lika. Enda igentliga skilnaden är att ingen "uppfinnare" har hittat ett sätt att använda quadoshen till något användbart på det mundana planet.
Det kanske skulle kunna vara ett anorlunda världsomspännande äventyr som byggde på quadosh-användare som börjar poppa upp i mundana. Lite anorlunda än vanliga episka världensundergång äventyr.

Snälla, använd inte ordet "force pull:a". Det låter både grymt och ohälsosamt.

Fast jag är rätt nöjd med det EON som är och att blanda in sådana "Kraftansträngningar" skulla nog bara röra till det i den värld som finns.

Mvh vätten.

Xzarjo

Warrior
Jag tror..

...att spela vampyrer i EON kan vara riktigt kul. Fast det kan du göra utan att blanda in ett annat rollspel. Men om du tvunget vill blanda rollspel föreslår jag att du väljar ett från en snarlik tidsperiod. Sedan välger du det regelsystem som värkar roligast. Att överföra värden på färdigheter och attribut är rätt enkelt. Exempelvis : A är en krigare från D&D, hon är tillrekligt stark för att lyfta en fetlagd köpman på rak arm, försök hitta styrkan i EON som krävs för samma bedrift och vipps har vi översatt styrkan och det är bara att gå vidare.
Sen är det ditt problem om denna krigare är 4 ggr så stark som en normal människa och kommer utpekas till demon/ont väsen om hon inte är riktigt trevlig och försöker dölja hur stark hon är.

Mvh Vätten

jorik

Veteran
Jag tror

.. som flera andra redan skrivet att det går.
Jag tänker nog låta mina spelare komma in till Mundana flera tusen år framåt, med n2-regler. Högteknologi möter fantasy.
Fast det blir oseriöst.

Bail

Veteran
Re: Kraften i EON??

jag tror det finns oändliga möljigheter i detta ämne.......
werewolf eller vampire i neotech.....hmmmmmm......
nah! fel forum......mutant och eon YEEEEEEHAW!!!!!
playelf el. eon KUL!

Azdeus

Veteran
Warhammer 40K är väl ett figurrollspel?

Jag har för mig att Inquisitor(?) är ett rollspel baserat på 40K.

Tror inte det lär bli så lyckat att kombinera Star Wars med Eon, för kassa regler för den spelstilen, det går för långsamt...
Personligt(Särskrivning?) tycke gäller iof.