Nekromanti Komik på jobbet

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Tänkte bara dela med mig av något som fick oss att skratta på kontoret (namnen är fingerade):

Gert: Jag fick exit code 65280 nyss. Vad är det för exit code egentligen? Hur udda som helst.
Sven: Man ska nog vara autistisk om man ska veta det.
Jag: Vad var det för applikation?
Gert: Ett perl-skript.
Jag: Jaha. Då lär det vara ett systemkommando som fallerat. Du måste skifta det åtta bitar åt höger för att få fram den egentliga koden.
Anders: Då är det 255. 65280 i hexkod är ff00, så åtta bitar till höger är ff. Kanske -1 då, om det är en signed char.
Jag: Haha. Ditt systemkommandot har misslyckats, helt enkelt. Bra felkod.
Daniel: Vi har visst gott om autister här.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag tvekade lite inför att dela med mig här, för jag tänkte att det nog inte är så roligt för den stora massan. Kul att någon är lika insnöad som jag :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
JAg tyckte också att det var rätt kul, men jag är nog på Gerts och Daniels sida här =)

/Edit: Jisses, min dator postar åt mig innan jag ens är klar =) Det påminde mig om en episod för i tiden när GW fortfarande hade en vettig bitz-order (man kunde beställa enskilda delar eller figurer som normalt sett bara såldes som en del av ett större packet). Jag ville ha en obskyr gammal model, men jag kunde inte hitta den i de fem eller sex kataloger som de hade framme så jag frågade killen i kassan om han hade några fler eller hade någon ide om var jag skulle fortsätta leta. Han lyfte upp luren, ringde killarna i England och rabblade upp en kod, lyssnade ett tag och beskrev sedan just den figur jag var ute efter =)

Jag blev lite impad =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Laowai said:
Var det han trevliga långhåriga med rött hår? :gremsmile:

Om det nu var i stockholmsbutiken dvs.
Jag vill minnas att det var den där trevliga, långhåriga med blond hår och lite skägg. Tror jag =) Det var ju typ åtta år sedan nu =)

Laowai

Hero
Rymdhamster said:
Laowai said:
Var det han trevliga långhåriga med rött hår? :gremsmile:

Om det nu var i stockholmsbutiken dvs.
Jag vill minnas att det var den där trevliga, långhåriga med blond hår och lite skägg. Tror jag =) Det var ju typ åtta år sedan nu =)
Ah! Då vet jag vem det var ^^ Jo, han var fett trevlig