Misstänkte nästan det...
...men jag ville bara skryta med listan av namnlänkar.. /images/icons/smile.gif
Namnet ska ju helst ha något med stämningen i världen att göra som Skymningshem eller Cyberpunk 2020, är ett element i världen som CoC, Deadlands och Star Wars eller något som rollpersonerna brukar vara typ Shadowrun eller Secret Service..
Det kan gärna vara något kryptiskt som beskriver det hela på ett bra sätt.
"I hjärtat av Mörkskogen" döpte jag ett äventyr som jag spelade (inte spelledde men jag skriver sammanfattningar).. Det gick ut på att man skulle stöta ett svärd, ägt av en död hjälte i ett drakhjärta i Mörkskogen, annars skulle skogen bli ond.
Det kan vara en förvrängning av något IRL som står för något som beskriver rollspelsvärlden perfekt.
Du kanske har en metaplot baserad på Bibeln. Du kanske du kan döpa din värld till Biblon. Asch, dåligt exempel, men du förstår nog..
Annars kan du döpa världen till 'jorden' tills du kommer på ett namn.. Vaddå? Funkar det för oss IRL så borde det funka i andra världar. Kanske det kan heta 'jorden' fast på deras språk..
~Kanske inte ska ge råd då [color:448800]Han</font color=448800> alrig har några egna rollspelsprojekt