Som många andra ser jag gärna äventyr med mycket världsinformation och beskrivningar som kan användas till annat, dels för att det kan ge behållning även efter (eller till och med utan) äventyret, och dels för att det blir lättare att bygga om och anpassa äventyren då om man inte vill ha dem som de är. Om Neogames går på det här temat vill jag gärna se äventyr i första hand på platser som saknar stora publicerade beskrivningar som landsmoduler och inte är prioriterade att få sådana, som områden i Colonan, Pereine och Damarien, eller olika "bortglömda" platser (tauperna kan gärna få sig en beskrivning på ett eller annat sätt). Det är också trevligt med lite omväxling, så placera dem i första hand inte på sådana platser som redan fått många publicerade äventyr (Asharina).
Jag gillar personligen utforskande och upptäckande (olika "mystiska" saker från annat material får gärna tas med, som Pereines häxor eller tauperna) och diverse olika miljöer i samma äventyrmen uppskattar framför allt variation; ska ni göra äventyr så gör framför allt den typ som saknas i sortimentet. Stridande ska inte vara obligatoriskt om inte äventyret baseras på det.
Nivån tar jag gärna till något lägre än "standardfantasy" annat än äventyr som uttryckligen ska vara just high fantasy, men jag tycker återigen att det är bra att det finns något på alla nivåer.
Så mitt drömäventyr skulle alltså utspela sig i Rhung-alari, involvera utforskande av gamla ruiner i Colonan och det nya landet Pereine resa i Thalmur/Consaber och eventuellt norr om det civliserade området, innehålla tre-fyra magiker och involvera två magiska artefakter på lägre nivå som inte har en alltför stor del av äventyret, eller så.