Nekromanti Kommande D&D »miniature« …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Cool »mini« med tämligen begränsat användningsområde:

Jag menar, hur ofta fajtas man mot demonfursten Orcus?

(Den som funderar över skalan ska veta att basplattan är en kvadrat med sidan 10,16 cm. Basen till en normal rollfigur ryms med andra ord i ett av Orcus’ fotavtryck.)

Ram

Skev
Jag har sett den där några gånger förut och även om jag tycker att den är både skitsnygg och cool så undrar jag hur de tänker. Skulle inte en Lolth vara mer lämplig t.ex...?

antorax

Swordsman
Är inte Lolth halvnaken och porrig? Då kan de ju inte sälja till minderåriga :gremtongue:.

Snygg Orcus btw. Om jag hade omfamnat min nördiga sida så hade jag lätt velat ha en sådan som prydnad :gremtongue:.

Ram

Skev
Fryksdal said:
Är inte Lolth halvnaken och porrig? Då kan de ju inte sälja till minderåriga :gremtongue:.
Njä, det är då som den säljer som SMÖR till mindreåriga! :gremsmile:

Storuggla

Champion
"Jag menar, hur ofta fajtas man mot demonfursten Orcus?"

Antagligen skulle du fajtas mot honom oftare om du hade en mini för honom.

Storuggla, Adam West vs Orcus

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Mitt spontana svar på den frågan är "bara en gång, och inte speciellt länge".

Men den ser häftig ut.

/tobias

Sodivra

Champion
Klart värt det för en spelgrupp att kosta på sig om spelledaren planerat en superfläskig avslutning på level 1 till 30-kampanjen med Orcus som slutboss. Ha ha, tänk er bara, spelledaren säger "Nu gäller det grabbar" och slänger upp maddafakkin Orcus som han haft gömd i väskan fram tills nu.

Om det är värt för Wizards att marknadsföra den... Hell if I know. :gremsmile:

Köper man honom för sig, eller får man honom av en slump? Det senare är ju aslurigt! "Shit, jag fick Orcus... Nu måste vi spela D&D till level 30... OCH KÖPA ÄNNU MER GREJER!"

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Arvidos said:
Klart värt det för en spelgrupp att kosta på sig om spelledaren planerat en superfläskig avslutning på level 1 till 30-kampanjen med Orcus som slutboss.
»This epic-level D&D adventure is designed to take characters from 27th to 30th level. In this adventure, the demon lord Orcus tries to usurp the Raven Queen’s power over death using a shard of evil plucked from the depths of the Abyss. Only the world’s most powerful heroes have the slightest hope of stopping him.«

Gordeg

Hero
Den ser riktigt cool ut. Orcus gillar bling, tydligen.

Dante said:
Inte jätteofta, men som alla gargantuanfigurer får man väl räkna med att använda den kanske en gång så de är mer samlarobjekt.
Om man behöver en inte fullt lika fet demon så har vi ju numera en huge i Balor från Legendary Evils.

Gordeg

DesertRain

Hero
Nu behövs ju bara en "mini" för Demogorgon också, han är ju coolare än Orcus.