Nekromanti Kommande D&D-produkter under 2007

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Kommande D&D-produkter under 2007
Från diverse återförsäljare har jag lyckats skrapa fram lite information om vad D&D-älskare har att se fram emot under början av 2007.

Gå till nyheten/notisen

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kommande D&D-produkter under 2007

Just ja: Om någon råkar snubbla över lite mer ingående info om någon av produkterna får ni gärna posta den här.

Dante

Staff member
Länkar till Wizards produktdatabas ...

Nu har jag (trots att de inte lagt upp länkarna till 2007 års produktreleaser ännu) lyckats hitta de enskilda produktsidorna på Wizards webbplats genom kreativt bruk av Firefox.

Barrow of the Forgotten King
Complete Scoundrel
Cormyr: The Tearing of the Weave
Curse of the Dragon’s Eye
D&D Dungeon Tiles III: Hidden Crypts
D&D Icons Gargantuan Blue Dragon
Dungeonscape
Expedition to the Demonweb Pits
Fantastic Locations: City of Peril
Magic Item Compendium
Secrets of Sarlona
Unhallowed Booster Pack

Organ

Out of time, out of mind
Re: Kommande D&D-produkter under 2007

Ojsan! WotC gör ett äventyr! Som dessutom är första delen i en trilogi!! Det hör minsann inte till vanlighteterna. Kul! :gremcool: Finns det någon insatt i D&Ds världar som med ledning av den lilla info som finns kan lista ut om det ska tillhöra någon specifik setting? (Det är alltså "Barrow of the Forgotten King" det handlar om.)

/Anders

Hunk

Hero
Dante is the Man! [NT]

(vilket man uppenbarligen kan vara även om man gillar att leka med Transformers)

Dante

Staff member

Bortglömda kungens gravhög är listat som en generell D&D-accessory, vilket borde innebära att settingen är Greyhawk/generell (annars hade den listats som tillhörande Eberron- eller FR-produktlinjerna).

Eksem

Champion

Jag gillar verkligen titeln Barrow of the Forgotten King, men det är väl inget konstigt att WotC gör äventyr? Feta sådana, dessutom. Se bara på 2006:

Vi fick Voyage of the Golden Dragon till Eberron och The Twilight Tomb till FR, samt givetvis det feta äventyret Red Hand of Doom som var generellt. Expidition to Castle Ravenloft är över 200 sidor (och mer än 100 sidor större än Red Hand of Doom alltså) och kommer/kom nu i dagarna, och snart kommer också Shattered Gates of Slaughtergarde som OCKSÅ är större än Red Hand of Doom, samt ett mindre äventyr, Scourge of the Howling Horde. Och så två stycken Fantastic Locations har det kommit också.

Det är inte mindre än tre äventyr på över 120 sidor styck, tre 32-sidorsäventyr, och två fantastic locations; allt under 2006. För olika levels och olika spelstilar. Det är riktigt bra av WotC, måste jag säga.

Torbjörn

Swordsman

WotC har äntligen ryckt upp sig vad gäller äventyr. Utgivningstakten är nu faktiskt helt ok och det är en bra kombination av både korta (Sons of Gruumsh / Twilight Tomb) och långa äventyr (Red hand of Doom / Ravenloft).

Det är riktigt bra av WotC, måste jag säga.
Instämmer helt i detta!

Torbjörn

Dante

Staff member