Nekromanti Kommande D&D-produkter

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Kommande D&D-produkter
Nu har Wizards of the Coast tillkännagjort vilka D&D-produkter som kommer att släppas under andra halvan av 2006.

Gå till nyheten/notisen

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Kommande D&D-produkter

Tjugotvå nya produkter på ett halvår, varav hela sex är äventyr (med god vilja kan faktiskt Fantastic Locations-pryttlarna räknas som äventyr).

Inte illa pinkat.

Extra mycket ser jag fram emot Eberron-böckerna, War of the Dragon Queen-minisarna och Expedition to Castle Ravenloft.

Sen undrar jag lite över vad sjutton Complete Mage ska innehålla egentligen? Complete Arcane finns ju redan.

Nån annan som har några favoriter?

Basenanji

Postd20modernist
Nu djä****r!

Jag har sedan Ad&d tyckt att demoner förvisso är obehagliga, mäktiga och svåra att förstå sig på- men djävlar är etter värre. De kan man ju nästan begripa sig på!

De vill en ont. Från början till slut- och de har räknat ut på förhand hur det ska gå till och hur det kommer sluta. Om man blir överraskad av en djävul, då är det klippt, kört och tackochhejleverpastej. Det enda sättet att klara sig är att tänka ut den enda lilla utvägen som djävulen inte redan tänkt ut (svårt). Eller att själv överraska djävulen. För då rubbar man hans planer och sånt är de dåliga på. Att improvisera alltså...

Nine hells! Det blir en födelsedagspresent i efterskott!

/Basse

Torbjörn

Swordsman
Re: Kommande D&D-produkter

Äntligen äventyr! Stora härliga äventyr!

Ser framförallt fram emot att få lägga vantarna på Mysteries of the Moonsea. Men även The Twilight Tomb verkar bli en stadig sak, dessutom förlagd till Aglarond, en tidigare bortglömd landsända! Men hur ska man hinna spela allt?

Torbjörn

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
De jag ser fram emot mest

1. Expedtion to Castle Ravenloft
2. Cityscape
3. Dark*Matter d20

/M

Eksem

Champion

Oj. 224 sidor uppdaterad Ravenloft. Oj, liksom. Det blev plötsligt väldigt långt till oktober...

Tack och lov är det snart juli och då får jag lägga mina smutsiga händer på Secrets of Xen'Drik.

Storuggla

Champion

Men Arabian Adventures ger de aldrig ut minsann! Löss! Väggklättrar! Panelhönor! Jag får väl hålla tillgodo med True20-boken Caliphate Nights.

Storuggla, best setting evah

rks

Warrior
The Shattered Gates of Slaughtergarde!

Jag själv väntar med spänning på nyår (eller så) då jag får spelleda "The Shattered Gates of Slaughtergarde". Det här verkar bli ett rejält äventyr - se bara hur bra man tänkt på materialet:

This adventure is designed for characters of levels 2–7 and includes a 64-page adventure book, a 64-page campaign book, a 16-page players’ book, an 8-page illustration booklet, and a double-sided battle map designed for use with official D&D Miniatures.
Det hela närmar sig Svavelvinter-nivå! :gremlaugh:

Organ

Out of time, out of mind
Re: The Shattered Gates of Slaughtergarde!

This adventure is designed for characters of levels 2–7 and...
Det låter onekligen intressant men jäklarns vilken levelspännvidd! 2-7?!?!?!?

Fast vid närmare eftertanke; är det möjligen så att äventyret är avsett för att börjas med ett gäng level 2-figgar som, när det hela är över, förväntas ha kravlat upp på level 7?

/Anders

-------------------------