Nekromanti Kommande produkter till D&D4

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag är mest intresserad av ...

... starter set:et. Det ska tydligen inte innehålla minis, utan "bara" counters. Ska bli coolt att se vad annat de har hittat på med den biten.

Grundböckerna är beställda, men förutom det så verkar det som att jag kommer att stanna vid 3.5, och göra egna husregler efter behov.

/M

Johan K

Gammal & dryg
Måste säga att det var en imponerade fart att spotta ut böcker. Känns nästan som de är i klass med WW juh.. :gremgrin:

Pom

Swashbuckler
Jag är mest intresserad av saker som kan översätta mina aktiva kampanjer. Det är särskilt ett PC-gäng bestående av 2 munkar, 1 bard och 1 barbar som får mig att muttrande längta efter PHB2 där dylika gubar lär skall finnas.

Så tills vidare är det bara den heliga treenigheten PHBDMGMM som skall införskaffas.

Utifrån ett vidare perspektiv ser produkterna kloka ut, med rejäla spadtag i den arketypiska D&D-myllan vad gäller äventyr och en slåssarbok och en Manual of the Planes som huvudrätt och efterrätt.

Dilandau

Myrmidon
För mig blir det gift set:et med phb, dmg och mm. Kanske ett äventyr, bara för att testa? Vi får se.

Resten av böckerna känns sådär. Inget jag kommer lägga några större summor pengar på

Augusti 2008
Forgotten Realms Campaign Guide
Måster erkänna att jag blev besviken på tjockleken på den här boken. Dess senaste föregångare är ju ungefär dubbelt så tjock. Det är främst tack vare Forgotten Realms som jag överhuvudtaget lirat D&D, fullkomligt rådiggar den världen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Draugen said:
Måster erkänna att jag blev besviken på tjockleken på den här boken. Dess senaste föregångare är ju ungefär dubbelt så tjock. Det är främst tack vare Forgotten Realms som jag överhuvudtaget lirat D&D, fullkomligt rådiggar den världen.
De har delat upp informationen på två böcker: Campaign Guide för spelledaren och Player's Guide för spelarna. Sammanlagt väger de in på 448 sidor.

Necross

Swashbuckler
Och kom ihåg att ta det lugnt med spoilers på äventyren här i forumet!

Eksem

Champion
Cool att lansera första äventyret före själva spelet. Intressant att släppa typ en Monster Manual för skatter, eller vad Tome of Treasures nu är för något.

Men vart är Eberron?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Äventyrspedagogik

Cool att lansera första äventyret före själva spelet.
Det är ett rätt vettigt upplägg för att introducera spelet för nybörjare. (Under förutsättning att det är vad äventyret gör.) Det gamla fina spelet Chock inleds ju med ett äventyr som man ska kunna spela igenom utan att kunna reglerna (de förklaras efter hand när de blir aktuella) och det fungerade utmärkt. Det vore faktiskt rätt fint om det fanns ett liknande äventyr till D&D4.

/tobias

Organ

Out of time, out of mind
För egen del blir det, så småningom, de tre coreböckerna, plus kanske nått äventyr eller så. Jag är nyfiken på vad de gjort med spelet men inte till den milda grad att jag kommer tälta utanför dörren till den lokale spelhökaren, utan det kommer att inhandlas vad det lider.

/Anders

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Äventyrspedagogik

Gurgeh said:
Under förutsättning att det är vad äventyret gör.
Enligt ryktet¹ ska H1 innehålla någon form av quick start-regler.

<font size="1">1. I detta fall spritt av en anställd på WotC's rollspelsavdelning, så man får nästan anta att det stämmer.</font size>

Dilandau

Myrmidon
Asbra med ett äventyr först. Då hinner man läsa igenom det i lugn och ro, och när reglerna släpps är det bara att dundra på.