Nekromanti Kommer de komma?

Zippo

Veteran
kommer det komma någon barbar modul? Skulle också bli tacksam om ni skriver lite information om Zorian Munken.

MVH, Spez av Khazim Renk Ghor

Mäster Atrion

Warrior
Det skulle faktiskt vara ganska intressant om de kom ut. Då får man ju veta lite mer om de. Deras kulturer, tro, levnads plats, handel, språk ( men det lär mest vara ett slags gruffande ). Fast man kan nästan gissa sig fram om vad texten skulle handla om de är ju som sagt välldigt primitiva och de primitiva stammarna är oftast ganska lik.

Emil

Hero
Inte i Atlasen...

Barbarer & Människofolk kommer inte atlasen. Däremot så kommer det antagligen en dylik modul inom inte alltför avlägsen framtid.

/Emil

Phelan

Hero
Det som jag skulle vilja veta mest om är om dom har några speciella förmågor som dvärgar. Dom kan juh se i mörkret.

Absolut! De kan dricka bensin, välta kor och ensamma kan de störta hela civilisationer. Varenda en av dem.

Om du tycker jag verkar sarkastisk har du helt rätt. Tycker barbarfolken har tillräckligt med fördelar i form av plus på egenskaper för att uppmuntra koboldism för att de inte ska ha några andra särskilda fördelar. Därmed vill jag inte på något sätt beskylla just dig för koboldism utan bara raljera över barbarfolkens fördelar i allmänhet.

Mvh / Phelan

Phelan

Hero
dvärgar är ju ännu mer koboldiska än barbarerna!

(Med risk för lågt inkommande anfall från forumets dvärgfanatiker.) Men när kobolddvärgen sätter fötterna i marken och använder sin "Stå kvar"-teknik upptäcker han snart hur dumt det är mot två meter höga tiraker som har mycket längre räckvidd än han själv och dessutom vett att manövrera...

För att vara lite mer seriös så tillför ju modulerna ofta mer om sinnelag, kultur osv vilket tenderar att utgöra begränsningar i de olika rasernas förmågor snarare än möjligheter, så förhoppningsvis blir det sådant om barbarerna också - oförmåga att hålla samman större organisationer som t ex ett land, stor vidskeplighet, oförmåga att ta till sig uppfinningar som hjulet osv.

Mvh / Phelan

Storuggla

Champion
dvärgar är ju ännu mer koboldiska än barbarerna!

Det är ju knappast ett argument för att biffa upp barbarerna väl? Två fel gör väl inte ett rätt? ^_-

Storuggla, hade kul åt det där med "välter kossor"

Slarn

Excentriker
Jag har också undrat om den där modulen ska komma någon gång. Det skulle vara bra om den tog upp alla människofolken, alltså även alla vanarstammarna, så att var och en kanske kunde få en egen prägel. De hos oss som spelar Kragg och Eyren mm. vill nog ha lite mer info, de med. För att inte tala om cirefalierna, och raunerna, och tauperna, och...

Lite lustigt

jag sa ungefär precis samma sak i går till en i min spel grupp..... Unefär precis... Det lät dumt.... :gremcrazy: