Nekromanti Kommer Fria Ligan släppa Coriolis igen?

ThemVSyou

Veteran
Det jag då undrar är kommer Fria Ligan släppa Coriolis igen i en reviderad utgåva eller nåt liknande, då sfbok numera säljer regelboken för 129kr så tänker jag ju såklart köpa ett ex utav boken

Arfert

Facit
Har ingen aning, men passa för sjutton på och köp boken, det är tolbilligt!

Även om ligan gör en nyversion ligger den förmodligen år fram i tiden. Gissar jag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
De har planer på att släppa en reviderad utgåva, men den ligger rätt mycket på planeringsstadiet vad jag förstår. De diskuterar fortfarande hur regelsystemet ska vara uppbyggt. Tipset kan vara att kolla på officiella forumet =)

Arfert

Facit
krank said:
De har planer på att släppa en reviderad utgåva, men den ligger rätt mycket på planeringsstadiet vad jag förstår. De diskuterar fortfarande hur regelsystemet ska vara uppbyggt. Tipset kan vara att kolla på officiella forumet =)
Och de har j en hel del annat i pipen också. Så de får jobba snabbt som sjutton för att få fram nåt nytt på relativt kort tid. Vill man ha spelet nu tjänar man ju inget på att vänta...

rjonas

Hero
Den äldre är inte så jäkla dålig heller. Det är bara att den kunde varit så mycket bättre. Med ett öppet sinne och välvilliga spelare fungerar Coriolis alldeles utmärkt.

krank

rjonas said:
Den äldre är inte så jäkla dålig heller. Det är bara att den kunde varit så mycket bättre. Med ett öppet sinne och välvilliga spelare fungerar Coriolis alldeles utmärkt.
Mjo, det som ffa fattades var ju spelvärld, och det har ju FL steg för steg börjat fixa till. T.ex artikeln om Kua i Fenix, eller hela Gränsrymden-grejen...

Arfert

Facit
börjar Fria ligan publicera äventyr med regelbundenhet så behövs egentligen inte en traditionell spelvärld. Fast vissa grejer borde kanske förklaras bättre, jag i alla fall har lättare för SF al la Serenity.

krank

Arfert said:
börjar Fria ligan publicera äventyr med regelbundenhet så behövs egentligen inte en traditionell spelvärld. Fast vissa grejer borde kanske förklaras bättre, jag i alla fall har lättare för SF al la Serenity.
Mjo, kanske. Jag ser nog själv hellre en spelvärld med material att bygga äventyr av än bara traditionella äventyr. men det hänger nog ihop med min fördom om köpäventyr som generellt ganska dåliga...

Men visst, ur äventyr och äventyrsplatser kan man såklart konstruera sig en bild av världen, som man sedan använder för att bygga egna äventyr...

NilsK

Ligist
Bra fråga!

Vi arbetar just nu på en reviderad regeluppsättning (och har kommit ganska långt med det, snart dags för speltest). Den kommer att ges ut via Publit så snart vi är nöjda med den och kommer då att fungera som ett komplement till den nuvarande regelboken. Vi kommer inte trycka någon ny grundbok i fint offsettryck förrän den nuvarande upplagan är slut (eller nästan slut). Med andra ord kan du säkert köpa den nuvarande boken, även om den har sina brister går den utmärkt att spela med tills vidare.

Vad gäller världsinfo och äventyr så har vi nyligen gett ut våra två första scenarion "Ljusblommans mörka blad" och "Iskallt Inferno" (recenseras i nya Fenix). Närmast i Pipelinen ligger "Gränsrymden och Djachroum" samt "Mysterier i Gränsrymden", den första är en utpräglad kampanjbok (med ett kort scenario) och den andra innehåller två längre scenarion i samma miljö. Dessutom lurar Emissarien som Försvann, den första delen i den storslagna Ikonernas Nåd-kampanjen, i vassen.

Men som de andra säger så har vi i Ligan en del annat på bordet. För närvarande fokuseras i princip alla krafter på att färdigställa Svavelvinter (inte långt kvar nu!).

Hojta om du undrar om något annat!