Troberg
Sinister eater
Re: Min lista
Ordos? Finns det något annat än Harkonnen? Deras devastators och Buzzsaws är ju bara så läckra! Låter som om vi har en utmaning på gång...* Dune 2 - hittills det spel jag roats av flest gånger. Naturligtvis ska man spela Ordos!
Prova trean, den är ett stort lyft på alla sätt.* UFO 2 - fantastiskt roligt att spränga bensinmackar i luften, det mest spännande (och mest frustrerande) stridssystemet.
Japp, jag spelade genom det på en dag, satt till fyra på natten i ett nedsläckt rum och bälgade te för att hålla mig vaken. Man studsade högt varje gång ledmotivet drog igång: "Consumite Furore". Jag var så adrenalinpumpad att jag knappt kunde somna efteråt.* Phantasmagoria - det enda dataspel förutom Alone in the dark som nästan har fått mig att kissa på mig av skräck. Rälsat - vem bryr sig? Motiverad åldersgräns på kartongen!
Har det, men har inte testat det.* Gabriel Knight - rälsat som Phantasmagoria men mycket kul. Jag har förresten en kompis som har rest i Gabriel Knights fotspår.
Det gällde ju bara att ha laddat upp med magiska prylar och röja järnet, samt att inte ha för bråttom.Trevligt nog klarade jag 2:an före mina skrytiga dataspelsnisse-kompisar som påstod att slutstriden var "omöjlig".