Nekromanti Koncepthjälp? [Megaspoiler: Mina KotE-spelare]

Ymir

Liten kantbaron
Jag har tidigare berättat lite här på forumet om min pågående kampanj i Vampire: Kindred of the East. Det senaste spelmötet flöt på fint, men framåt slutet av det slängde jag helt spontant in en grej som jag inte riktigt har spikat vad det rörde sig om, och där tänkte jag att ni forumiter kanske hade några roliga idéer. Nå, det här är vad som hände:

Efter att de nyblivna vampyrrollpersonernas mentor gjort misstaget att släppa lös possens brudar i Taipeis centrum med 50 000 taiwanesiska dollar, ville inte Eleas rollperson, den dystre och rätt luffige maffioson Tong Angnu, vara med och leka den natten. Så, medan den andre rollisen tvangs eskotera flickorna på en lätt sinnessjuk shoppingspree drog Angnu runt och försökte pejla läget i stans undre värld.
Mer specifikt hoppades han förstås få reda på rykten om saker han och de andra rollisarna varit involverade i, men det blev större än han kunnat ana. Även om han inte fick reda på något matnyttigt så spelade nämnligen ödet rollisarna ett stort spratt igen då jag slängde in hans 'Mistanken Identity'-nackdel.
Han misstogs för en shanghainesisk maffialegend, Johhny 'Cancer' To, som såvitt Angnu kunde bedöma i sina luddiga minnen av sin bakgrund var underhuggare åt en Wei Tzi-Qing, bossen för en rivaliserande triad till Angnus egen.
Bakom misstaget låg två av den verklige Johnnys polare som hade dykt upp och var överlyckliga att se honom, de trodde han dött av sin lungcancer på en privatklinik i Thailand för länge sedan (det hade han kanske?). De tyckte väl han såg lite blek och glåmig ut nu, (you bet he did, vandöd and so forth), men "Johnny om någon skulle väl överleva lungor som såg ut som Hiroshima efter atombomben".
Hursomhelst, rollisen levde sig in i rollen som Johnny Cancer helt okej, och de andra fortsatte att tro att han var deras gamle kompis så till den grad att de erbjöd honom ett jobb, en viktig leverans till Wei Tzi-Qing, deras boss i Shanghai - den gamle kuriren som var utvald för uppgiften hade tydligen blivit skjuten två dagar tidigare.
Jobbet var tydligen skitviktigt, och de var jävligt bekymrade över vem som nu skulle utföra det när kuriren var död...så uppenbarade sig legenden Johnny Cancer från ingenstans, sån tur! Efter en massa snack om hans cancer och lite försiktigt trevande i hur Johnny var, accepterade Angnu/Johnny jobbet. Kanske hoppades han få reda på någon ledtråd om hur han själv dog i Shanghai, han var ju medlem i en rivaliserande triad till Wei Tzi-Qings, eller bara få veta något som kunde friska upp hans förlorade minnen - eller helt sonika tjäna lite cash. Men jobbet, det tog han, trots varningar om att det var skitfarligt, så snubbarna han snackar med ringer och ber en annan kille att komma över med godset. Killen som kommer över visar sig vara en nyrekryterad yngling som dyyyrkar Johnny Cancer, och erbjuder honom helt sonika att låna hans bil.. där tre nästintill identiska, stela små jättesöta sexåringar sitter i baksätet i nån sorts sjukhussärkar. Två flickor och en pojke, lite bleka, men undantaget små könsskillnader identiskt lika - flickorna är som kopior. Johnny ställer inte några frågor, utan åker med yngligen för att fixa falskleg åt sig och barnen hos en brud ynglingen känner. Barnen sitter helt stilla, säger ingenting, småler och stirrar lite drogat. Ynglingen, Lao, säger att det finns lite mat och heroin i sidofacket att lugna dem med om de blir gråtiga och jobbiga, och 'Johhny' kläcker ur sig 'hehe, jo, man skulle haft heroin förr i tiden så hade föräldrarna aldrig haft problem med oss...'
Men ungarna verkar inte behöva lugnas, de är timida som små änglar, och när de kliver ur bilen och öppnar bildörrarna för dem marscherar de ut i perfekt synkroniserad gåsmarch. Flicka-pojken-flicka, den ordningen, hela tiden, konstant.

Så, de drar upp till Laos brud, som blir betagen av småtingarna men lite besvärad av vad triadbusarna ska göra med dem. Småttingarna lyder alla order, är lugna och stilla som små lamm, och tycks stirra med stora rådjursögon på allting.
Johnny använder omsider sin kraft att se yin och yang-energi, folks auror och sådant, på dem, men de verkar vara helt vanliga dödliga, om än med en inbalans av Yin i blodet (det är inte helt ovanligt, om än lite skumt hos så små barn - tänkbar effekt av heroin.) Men de har små plastband med lååånga nummer runt handlederna och sprutmärken på insidan av armarna.
De får sina falsklegg allihop, där Angnu/Johnny fått identiteten 'Johnny Kawasaki' och ungarna heter Kiriko, Natsumi och Keitaro Kawasaki...jag misstänker att rollpersonerna kommer kalla dem det, även om flickorna är omöjliga att skilja åt. Johnny tar ungarna med sig i bilen, kör mot stället där han skulle möta de andra rollisarna, men stannar på en parkeringsplats och skär upp den ena flickans handled på ett så snällt sätt det går, dricker lite blod från henne i ett försök att ta bort lite Yin så Yang-energin blir starkare hos henne. Efter bloddrickandet och noggrant förbindande av såret, flickan grimaserar bara lätt och får en tårdroppe i ögat, försöker Johhny prata med barnen. De svarar inte, han säger hej, frågar vad de heter; ingen respons..förrän han startar bilen igen. Då säger den lilla flickan som han drack blod av 'Hej' två gånger. Angnu ler och säger hej han med, och sen klipper vi spelmötet. Härnäst kommer han väl helt enkelt att släpa med di små liven till hamnen där han ska möta mentorn och de andra rollpersonerna och ta en båt till Shanghai, dit 'godset' ju också ska levereras. Vad mentorn och de andra rollpersonerna kommer tycka om det hela återstår förstås att se.

Men min fråga är förstås uppenbar: Vad är grejen med barnen?

Allt är möjligt - försökskanin-biten känns lite passé, dock. Flummiga esoteriska saker i linje med WoDs magi eller asiatisk mystik vore helt rätt dock; men också rena morbida och sjuka skräckkoncept. Vad som helst! Faktan är: barnen är skitskumma, jättegulliga, nästan identiska, rör sig märkligt synkroniserat, stirrar, Yin i blodet (kan vara heroinets förtjänst). De kom från Taipei, i händerna på Wei Tzi-Qings mannar där, och ska till Shanghai, till Wei Tzi-Qing själv. Uppenbarligen letade någon annan i Taipei efter dem. Laos flickvän verkade få lite väl starka moderskänslor för barnen, måhända - kanske påverkar de kvinnors instinkter på något skumt sätt?

Angående mottagaren kan jag saxa lite från irc-loggen hela inlägget är ett derivat av, bara utifall att. :
Wei Tzi-Qing har en ny skum underhuggare som det talats mycket om i den undre världen. Inget vet särskilt mycket om honom alls, utöver att han är skenbart sympatisk och totalt hänsynslös.
Tzi-Qing själv är en mäktig figur i Shanghais undre värld, men jag undrar om det är något övernaturligt med honom överhuvudtaget. I min gamla Shanghai-kampanj var Wei Tzi-Qing tänkt att vara den siste överlevaren av ett dött gudafolk som behärskade det tredje ögats kraft, Chi'iu Muh. Hans ultimata mål var att utplåna Drakens tårars wu, vars medlemmar stal gudafolkets kraft och dödade de sista av dem. Den wu:n är rollpersonernas mentor, Luwan, med i, och var med personligen då kraften stals från gudafolket. Men jag är osäker på om jag ska köra på den biten nu, då gudafolk-kraft-plotten är applicerad på Börnies rollperson.

En annan som kanske kan ha ett finger med i spelet är superdemonen 'Den hjärtlöse', som rular en annan triad och styr Shanghais illegala handel med mänskliga organ för donationer. Den Hjärtlöse är rätt elak; bannlyst från det ondaste helvetet i skapelsen. Gissa om han är infernaliskt ondskefull?

Nåja. Spåna på!

- Ymir, med spänd förväntan

Rävnos

Warrior
When bad meets evil

[12:38] Raevnos> Wei Tzi-Qing har kidnappat kidsen från en rivaliserande Triadledare. De ska nu tas till Shainghai för att offras. Tvärtom vad många tror är inte Wei Tzi-Qing övernaturlig. Han har dock diverse avtal med en demonfurste med Tzi-Qing som mellan man, detta avtal ger honom en framhöjd position från de andra Triadledarna. Men priset som måste betalas är fruktansvärt. Tzi-Qing är helt enkelt en mindre demon i en manskropp(tänkt Berzerk anime)
[12:38] Raevnos> som sköter kontakten mellan Demonen och Wei Tzi-Qing
[12:39] Raevnos> Ungarna är så apatiska för att de är _totallt_ sinnesjuka. Allt psyke är blåst ur deras hjärnor
[12:39] Raevnos> De hålls dock lugna med tunga droger
[12:40] Raevnos> De tre är länken som ger demonen möjlighet att verka på jorden
[12:40] Raevnos> om de försvinner så sugs han tillbaka till det djupaste helvetet
[12:41] Raevnos> Blir lite luskande för spelarna. samt lite intrigerande mot de andra triaderna
[12:41] Raevnos> Det är mitt förslag iaf

Framförallt blir det lite roligt för spelarna att försöka lösa det hela. Enklast är ju att skära halsen av kidsen, men det kommer nog inte den gode mentorn gilla. Kanske finns det något annat, gärna livsfarligt och galet svårt sätt att bryta sigilen som är inbrända på ungarnas kroppar?

fortsättningen blev då denna tillsammans med Ymir själv.

[15:31] Ym> ganska så bra idé
[15:31] Ym> jag gillade speciellt det med att demonen -behöver- ungarna
[15:31] Ym> den biten var riktigt intressant
[15:32] Raevnos> jag gillade mest problemet det ställer spelarna inför.. kan man verkligen ha ihjäl 3 små söta ungar för att hindra en demon, som kanske inte har gjort än något?
[15:33] Raevnos> framförallt går det att twista det ordentligt
[15:33] Raevnos> det kanske inte är demonen som är så jävla ond
[15:34] Raevnos> visst att förstöra kids är ju inte hellt snällt
[15:34] Raevnos> men vi gör väl alla vad vi måste för att överleva
[15:35] Raevnos> om det är vad som krävs för att hålla min röv utanför helvetet så hade jag nog också gjort något sådant ^^
[15:35] Ym> mm...
[15:35] Ym> den enda reservation jag har, är att det gör ungarna i sig tråkiga
[15:36] Ym> jag hade velat att något skulle vara ovanligt med dem i sig; speciellt som de på något sätt lyckas se identiska ut, röra sig i synk, och sånt
[15:36] Raevnos> du hade velat ha dem till övernaturliga monster? ^^
[15:36] Raevnos> haha
[15:36] Raevnos> men det är väl inte omöjligt
[15:36] Ym> alla maffiosos som gav dem till Angnu var helt creeped out liksom
[15:36] Raevnos> säg att deras själar har skickats till helvetet istället för Demonen
[15:36] Ym> mjae...de kan mycket väl vara vanliga människor
[15:37] Raevnos> att det spelaren skjutsar runt är tomma skal som hålls i liv av små delar av demonens ande
[15:37] Ym> hmm...mm...funkar...
[15:37] Raevnos> Jag ser dem som the gate and the key eller något
[15:38] Raevnos> hans länk till verkligheten
[15:38] Raevnos> och han vill nog bra gärna ha bra kontroll över dem
[15:38] Raevnos> kanske kan ändra om det tvärtom
[15:38] Raevnos> Att ungarna har kidnappats från demonen
[15:38] Raevnos> men iom att han faktiskt är en del av dem
[15:38] Raevnos> så har han alltid en aning var de är
[15:38] Raevnos> och därav faran
[15:41] Ym> hmm...
[15:41] Ym> flicka-pojke-flicka
[15:41] Ym> de borde ha nån slags symbolisk betydelse, kanske?
[15:41] Ym> den ena är en nyckel, den andra en port; ja på det spåret
[15:41] Raevnos> kanske därför Wei Tzi-Qing har så jävla bråttom, han vet om att om han inte får ungarna i säkerhet i något tempel i Shainghai så kommer demonens killar förklara fult krig
[15:41] Raevnos> ungarna måste väck från radarn
[15:42] Ym> mm...me like
[15:43] Raevnos> vad som är värt att fundera på är hur den nobla lösningen ska vara
[15:43] Raevnos> jag tycker ju att det ska finnas ett alternativ från att sätta en kula i skallen på varje unge
[15:44] Ym> absolut...
[15:44] Ym> hämta deras själar i helvetet?
[15:45] Raevnos> det är en mkt spännande lösning
[15:45] Raevnos> kan bli en jääävligt intense spelning
[15:45] Raevnos> .)
[15:45] Raevnos> :gremsmile:
[15:45] Ym> och totalt obscent megafarlig, lite utöver rollpersonernas nivå...fast deras mentor är ju übermäktig, så om han följer med...
[15:45] Raevnos> nu fick jag en radikal idé
[15:45] Raevnos> Kanske vänta lite med att hämta kidsen
[15:46] Raevnos> och lämna Mentorn i helvetet?
[15:46] Ym> klart ungarna kan vara i något meshelvete, men ett hardcore-helvete för turkisk popmusik känns mycket mera...rätt.
[15:46] Raevnos> han offrar sig där för att rädda spelarna
[15:46] Raevnos> jääävligt cinematiskt
[15:46] Ym> tja, han -kan- nog röja ut en mindre helvetessfär ensam, men...
[15:46] Raevnos> och väldigt symboliskt
[15:46] Ym> neh, funkar inte, behöver honom senare
[15:46] Ym> han är central för plotten
[15:46] Raevnos> går in i ett helvete som barn och kommer ut som vuxna
[15:46] Raevnos> ^^
[15:46] Raevnos> okej
[15:46] Ym> eller, hans förflutna
[15:46] Ym> plus att han är för kool för att dö så här tidigt :gremsmile:
[15:47] Ym> men symboliken i det hela var skitkool
[15:47] Ym> klart, han kan ju bli kvar i helvetet lite temporärt, kanske...
[15:47] Raevnos> mjaa
[15:47] Ym> dyka upp ett år senare på det fysiska planet eller nåt, ännu mer oheligt skithård...men det känns lite poänglöst
[15:48] Raevnos> ahh
[15:48] Raevnos> kanske något roligt som händer någon spelare
[15:48] Raevnos> En illvillig wraith som skinraidar?
[15:48] Ym> höhö...jo...
[15:48] Raevnos> borde vara ett smidigt sett att ta sig ut ur helvetet
[15:48] Raevnos> ^^
[15:49] Raevnos> fast bättre att skippa det helt
[15:50] Ym> barnen kanske är någon sorts länk mellan helvetet och den 'fysiska' världen, eftersom deras själar är på ett ställe och deras kroppar på ett annat?
[15:50] Raevnos> ahh men exakt :gremsmile:
[15:50] Raevnos> Jag ser typ att när de allihopa är på ett ställe kan demonen manifestera sig
[15:50] Ym> varvid infernaliska fenomen tenderar att uppkomma i deras närhet?
[15:50] Raevnos> låter rätt naturligt
[15:51] Ym> folk blöder näsblod, saker och ting börjar sväva eller brinna, glas splittras, det regnar, barn gråter, djur flyr, gravida får missfall...?
[15:51] Raevnos> hehe slå på ordentligt, Statyer gråter, Jesusbilder blöder och vrålar i smärta, Väggar börjar pumpa ut händer
[15:52] Raevnos> Hellraiser + Exorcisten
[15:52] Ym> yeah
[15:52] Raevnos> ^^
[15:52] Ym> det är KotE, ska vara over the topp
[15:52] Ym> fast helvetet i KotE är inte det kristna
[15:52] Ym> det är tusen olika temasfärer som styrs av olika häftiga demonfurstar
[15:53] Raevnos> du får väl hitta en häftig liten demonfurste då
[15:53] Raevnos> :gremsmile:
[15:53] Raevnos> eller göra en egen
[15:54] Ym> det finns tex Kakuri, ett köld- och mörkerhelvete ur japansk mytologi, Den onda staden, typ Metropolis i Kult, Rangda; ett pesthelvete i djunglerna, De illasinnade byråkraternas sfär, där en rollperson hamnade, De levande flåddas helvete, den hemskaste platsen i skapelsen, De sju kokande havens helvete, De evigt fallandes helvete, Det eviga plågsam förlossningsdöd-helvetet, djuphavsgravhelvetet...
[15:54] Ym> etc, etc, etc, etc, etc, etc
[15:55] Ym> grejen är...om jag använder Den Hjärtlöse som demonen...är oddsen stora att ungarna är i De levande flåddas helvete
[15:55] Ym> och det är veeeerkligt hardcore
[15:55] Raevnos> haha tänkte precis rösta på det
[15:55] Raevnos> ^^
[15:55] Raevnos> säkert fint skick på ungarnas psyke när de kommer därifrån
[15:55] Ym> dess furste, Tou Mu, vill -så- döda Bearnies rollperson och mentorn; alla som behärskar Chi'iu Muh-kraften
[15:56] Ym> eller, furstinna
[15:56] Raevnos> hahaha roligt att gå ner dit då
[15:56] Ym> mm...typ.
[15:57] Raevnos> Men det är väl inte demonfursten som har rymt med kidsen?
[15:57] Ym> nej, nej
[15:57] Raevnos> då kanske inte demonfursten är så glad på Den hjärtlöse heller?
[15:57] Ym> Den Hjärtlöse kanske, en demon som var så ond att han inte fick vara kvar i De levande flåddas helvete
[15:57] Ym> han var för elak
[15:57] Raevnos> kan tänka mig att furstar inte gillar när deras imps går aval
[15:57] Ym> Indeed inte.
[15:58] Raevnos> Hon kanske kan gå med på ett byte då?
[15:58] Raevnos> de gör något sjukt för henne
[15:58] Ym> hehe, jo...
[15:58] Raevnos> och hon spottar ut ungarnas själar igen?
[15:58] Ym> mm, hon kan säkert tänka sig att köpslå
[15:58] Raevnos> kan bli rätt spännande det bara
[15:58] Raevnos> att framföra ritualen för att framkalla henne
[15:58] Raevnos> :gremsmile:
[15:58] Ym> att rollpersonerna skulle lyckas busta ut ungarna ur hennes sfär; jag tror det är sånt som borde sparas till långt senare i kampanjen
[15:59] Raevnos> ahh tänkte också det
[15:59] Ym> Tou Mu är fruktansvärt kraftfull, och råder över en plats tillochmed gamla mäktiga vampyrer fruktar
[15:59] Raevnos> Kör det som en dialog istället
[15:59] Raevnos> De kan göra något furstinnan inte kan
[15:59] Ym> bara att köpslå med henne är illa nog, för hon var en gång en av Wan Xian, det gudafolk ur vilka Wan Kuei, de österländska vampyrerna, uppstod
[15:59] Raevnos> de vill ha själar hon egentligen skiter i
[16:00] Ym> så hon är den stora megaförrädaren och alla hatar henne...och hon hatar dem.
[16:01] Ym> Luwan, mentorn, skulle förmodligen inte gå med på någon slags eftergift för henne överhuvudtaget. Men rollpersonerna kan nog fåas att göra det bakom hans rygg, det vore intressant.
[16:01] Raevnos> jaaaa :gremlaugh:
[16:01] Raevnos> intriger inom gruppen
[16:01] Raevnos> det är aldrig fel
[16:03] Ym> precis
[16:03] Ym> rollpersonerna kan lugnt fås att tycka jättejättemycket om de små söta barnen
[16:03] Ym> speciellt om de har nån demonisk kraft att manipulera vandöda kvinnliga hormoner :gremsmile:
[16:04] Ym> de är lite övernaturligt gulliga liksom
[16:04] Raevnos> bäst skulle vara om de utmålas som galet gulliga för 3 spelare
[16:04] Raevnos> och som små monster för 1
[16:04] Raevnos> :gremsmile:
[16:04] Ym> behövs nog inte, det sköter nog spelarna på egen hand :gremsmile:
[16:04] Raevnos> haha okej :gremsmile:
[16:04] Ym> Har det på känn.
[16:05] Raevnos> det är så gött när spelare gör sådant själv
[16:05] Raevnos> :gremsmile:
[16:05] Ym> nån kommer att vara cool och tycka de är sååå gulliga, typ Angnu och den megadjärva Ida Hisawaka, som förvisso är skiträdd för Tou Mu...medan de andra två nog mer kan tycka barnen är läskiga freaks.
[16:06] Raevnos> gött :gremsmile:
[16:06] Raevnos> slitningar redan där
[16:06] Ym> mm-hmm
[16:06] Raevnos> kommer nog bli mkt mkt intressant när(om) de får veta sanningen om barnen
[16:06] Ym> När :gremsmile:
[16:07] Ym> men frågan är, varför är barnens själar i helvetet?
[16:07] Ym> och vad vinner man på att locka tillbaka dem?
[16:08] Raevnos> För att för att kunna rymma från helvetet måste du finna någon som tar din kraft. I detta fallet krävdes det tre själar för att fylla igen baksuget det blev när Den hjärtlöse slet sig fri
[16:09] Ym> ah...
[16:09] Ym> smart
[16:09] Raevnos> och man hindrar förhoppningsvis den hjärtlöse från att ha någon vidare makt på jorden
[16:09] Raevnos> han blir plötsligt till stor del tillbaka sugen till helvetet
[16:09] Raevnos> det mesta av hans fria makt återgår till Furstinnan
[16:09] Ym> mm...
[16:10] Ym> eller, hennes makt i hennes sfär är absolut, hon har själv skapat den av yin och yang i tidernas gryning...
[16:10] Ym> alla demoner där lyder under henne...att på hennes order eller med hennes samtycke lämna sfären vore inte svårt
[16:10] Ym> men att ta sig igenom barriärer hon byggt för att hålla en inne, det är en annan sak
[16:11] Ym> hon tänkte inte kasta -ut- Den Hjärtlöse, han är för mäktig...hon tänkte utplåna honom.
[16:11] Raevnos> hmm men så här då:
[16:11] Ym> men allsmäktig är hon inte, och underskattade gravt hans lömskhet
[16:12] Raevnos> Furstinnan har alla demoner i sin sfär kontrollerade genom att en del av deras kraft går igenom henne.. genom att göra detta tricket med ungarna lyckades den hjärtlöse stjäla tillbaka sin fulla kraft och drog ut genom hålet i sfären som bildades när ungarna damp in. Och därför finns det ett evigt band mellan dem
[16:12] Raevnos> de kan inte existera själsligt på samma plan
[16:12] Raevnos> lite hål i det just nu
[16:12] Raevnos> men jag försöker snacka med tösen samtidigt utan att hon ska märka att jag inte lyssna
[16:12] Raevnos> ^^
[16:13] Ym> :gremsmile:
[16:13] Ym> know the feeling
[16:14] Ym> men jo, precis så tänkte jag. Genom ungarna, klippte Den Hjärtlöse -alla- band till Tou Mu, och kunde därigenom bli helt fri och obunden.
[16:14] Ym> och, Den Hjärtlöse rular ju en rivaliserande triad till Wei Tzi-Qings...så det makear sense att Tzi-Qing skulle leta medel att skada honom.
[16:15] Raevnos> ahh och därför har han stjälit ungarna och försöker nu få bort dem från Den hjärtlöses räckvidd
[16:15] Ym> dumt att skicka dem tillbaka till Shanghai isåfall
[16:15] Ym> det håller inte riktigt
[16:16] Raevnos> de kanske kontrollerar ett tempel där som Den hjärtlöses band till ungarna inte kan se in i
[16:16] Raevnos> ett tempel som visserligen ligger på vårt plan men är direkt länkat till något annat helvete
[16:16] Ym> mm...funkar
[16:16] Ym> Den Hjärtlöse har varit på jorden i sekler iofs
[16:16] Ym> så han har nog gjort fler offer liknande ungarna tidigare i historien
[16:17] Raevnos> om det inte är samma ungar
[16:17] Raevnos> ^^
[16:17] Raevnos> odödliga, själlösa ungefär som porslinsdockor
[16:17] Ym> hmm...iofs
[16:18] Ym> men det -måste- ha varit något speciellt med dem från början
[16:18] Ym> som fick Den Hjärtlöse att välja dem
[16:18] Ym> de är uppenbarligen trillingar, förvisso
[16:19] Raevnos> ahh
[16:19] Raevnos> men jag tror det ska ligga genetiskt
[16:19] Ym> mm-hmm?
[16:19] Raevnos> rätt så mkt i kampanjen handlar ju om blodsband
[16:20] Raevnos> de kanske är en dödlig ättling till någon mkt gammal sedan länge övergången Kei-shin?
[16:20] Raevnos> eller hur de stavas
[16:20] Raevnos> och därför är deras själar mkt starkare
[16:20] Raevnos> eller något
[16:24] Raevnos> om jag var du skulle jag posta upp hans stats som tusan
[16:24] Raevnos> och använda de du har nu om de lyckas bryta hans band till ungarna
[16:24] Raevnos> :gremsmile:
[16:25] Ym> höhö
[16:25] Ym> jo...funderar på det :gremsmile:
[16:28] Ym> men hmm, barnen kan ha ett blodsband till någon jo...
[16:28] Raevnos> frågan är om du vill ha fler korsstygn inom kampanjen
[16:28] Raevnos> så det är till en levande karaktär
[16:28] Raevnos> eller någon död
[16:28] Ym> men inte Chi'iu Muh-gudafolket som Tou Mu hatar, det är för överant
[16:29] Ym> korsstygn är aldrig fel
[16:29] Ym> överanvänt
[16:29] Raevnos> kan baka in ännu en triad ^^
[16:29] Ym> har redan tre...
[16:30] Raevnos> haha dags för en fjärde ;P
[16:30] Ym> mjaaae
[16:30] Raevnos> en av dem tappar ju makt som tusan dock
[16:30] Ym> mjae, bara för att Den Hjärtlöse försvagas blir inte hans underhuggare försvagade
[16:30] Ym> och han blir nog inte mindre smart heller
[16:30] Ym> han kommer bara inte kunna använda sin magi alls lika mycket, och så...
[16:31] Raevnos> kanske går över ännu mer på list
[16:31] Raevnos> och rygghuggeri
[16:31] Raevnos> istället för ren power
[16:31] Ym> jepp, precis...han får lägga om sina taktiker.
[16:32] Ym> och Tzi-Qing tänker säkert slå till mot hans triad samtidigt
[16:32] Raevnos> hehe
[16:32] Raevnos> hade varit rätt tufft att spela det också
[16:32] Raevnos> lite äkta hongkong action
[16:32] Raevnos> ^^
[16:32] Ym> så det kommer ta hus i helvete i Shanghais undre värld
[16:33] Raevnos> niiiice
[16:33] Raevnos> :gremlaugh:
[16:36] Ym> mm...
[16:37] Ym> men, frågan är fortfarande, vad var speciellt med ungarna?
[16:37] Ym> hur hamnade de i helvetet? och när?
[16:37] Raevnos> hur fan fick demonen tag på dem ja
[16:37] Raevnos> om de nu satt fast i helvetet
[16:37] Raevnos> :S
[16:37] Raevnos> han nu satt fast*
[16:37] Ym> det gjorde han inte
[16:37] Ym> han kan mycket väl ha hemsökt världen redan
[16:38] Raevnos> annars kan det ju vara så här:
[16:38] Ym> men hans kraft var begränsad, han kände hela tiden Tou Mus försök att dra honom tillbaka till helvetet
[16:38] Ym> han var inte -fri-....
[16:39] Raevnos> Barnens pappa var girig efter makt. Han försökte få makt genom ockultism. Han lyckades få kontakt med denna demonen i ett försök att få tag i Tou Mus. Demonen erbjuder honom inskränkt makt i utbytte mot sina ungar. Fadern går med på det
[16:39] Raevnos> Den hjärtlöse drar in ungarna i helvetet
[16:39] Ym> yaaaaaaaaaay
[16:39] Raevnos> och tar över fadernskropp
[16:39] Ym> skiiiitbra
[16:39] Ym> ååååh
[16:39] Ym> mmm
[16:39] Raevnos> som hamnar i oblivion
[16:39] Ym> jaaaaaaaaa
[16:39] Ym> orgaaaaaaaaasm
[16:39] Raevnos> haha
[16:40] Ym> underbart, helt subliminalt ondskefullt
[16:40] Ym> men fadern fick nog sin belöning; inte ens Den Hjärtlöse förråder avtal
[16:40] Ym> dvs, han blev en hjärntvättad demonslav.
[16:41] Raevnos> ahh han fick all makt han kunde önska sig
[16:41] Raevnos> men han förlorade _all_ egen vilja samtidigt
[16:41] Ym> mm...precis
[16:41] Raevnos> han är som när en ghoul har blivit dominatad förmkt
[16:41] Ym> det här hände nån gång 1910-20...
[16:41] Raevnos> mmhmm kanske kan låta spelarna få se någon gammal tidnings artikel om det
[16:42] Raevnos> att en ensam stående fader har gått bärsärkar gång och dödat sina trillingar genom att kasta dem ihavet från en klippa och sedan melankoliskt gick runt bland klipporna
[16:43] Raevnos> Senare försvann han från cellen han hölls i
[16:43] Raevnos> och barnen hittades aldrig
[16:43] Ym> mm...precis
[16:44] Ym> men då -hjälper det inte- att döda barnen, egentligen...själarna kommer stanna i Tou Mus våld.
[16:44] Raevnos> lite project Zero stämning över det
[16:44] Raevnos> ahh
[16:44] Raevnos> de gör snarare honom en tjänst då
[16:44] Raevnos> men det kanske de inte kan räkna ut
[16:44] Raevnos> :gremsmile:
[16:45] Raevnos> det enda som faktiskt hjälper är att får furstinnan att spotta ut själarna eller att gå in och ta dem med våld
[16:45] Ym> Tzi-Qing ser säkert barnen som en hållhake somehow; hoppas hitta ett sätt att utpressa eller skada Den Hjärtlöse genom dem
[16:46] Raevnos> hmm ett problem
[16:46] Raevnos> varför har inte demonen dödat ungarna?
[16:47] Ym> för att, om barnen -dör-, kommer själarna förr eller senare att slippa fria från helvetet. Det gör alla själar, och barnens som var så oskuldsfulla, borde göra det ganska fort. Till sist blir alla rentvådda av plågorna och får fortsätta till nästa liv, oblivion, himlen, eller vad som nu ligger bortom.
[16:47] Ym> så, Den Hjärtlöse vill hålla barnen vid liv
[16:48] Ym> helst i sitt eget våld dock, han räknade inte med att tappa bort dem
[16:48] Raevnos> ahaa
[16:48] Raevnos> men då skulle det vara en lösning att skjuta dem
[16:48] Raevnos> iaf på lite längre sikt
[16:48] Raevnos> :gremsmile:
[16:50] Ym> jo
[16:50] Raevnos> dock kommer man ju ha en del infernaliska krafter mot sig så länge
[16:50] Ym> om inte Den Hjärtlöse kan komma åt deras själar somehow och bevara dem
[16:51] Raevnos> om barnen dör så kommer ju Den hjärtlöse fortfarande vara fri men pissed
[16:51] Ym> men jag -tycker- att det ska vara en lösning att döda ungarna
[16:51] Ym> annars finns där inget dilemma liksom
[16:51] Ym> mm, precis
[16:51] Raevnos> och furstinnan kommer vara ännu mer pissed för hennes sista chans att plocka honom försvinner
[16:52] Ym> mm-hmm
[16:54] Ym> fadern lär ju 'leva' fortfarande, har nog tillbringat rätt lång tid i De levande flåddas mysiga helvete vid det här laget...
[16:54] Ym> han var nog en mage från början
[16:55] Ym> men frågan är om han då tjänar Tou Mu eller Den Hjärtlöse nu
[16:55] Raevnos> Tou Mu tror jag
[16:55] Ym> mm...mm, förmodligen
[16:55] Raevnos> kan tänka mig att hon har gett en del löften om att hjälpa till med hämnd
[16:56] Raevnos> haha jag tycker det ligger mig om foten när jag planerar så här detaljerat som sl ^^
[16:56] Raevnos> spelarna kommer säkerligen aldrig greppa hälften
[16:56] Raevnos> och det vill man ju att de ska
[16:56] Raevnos> :gremsmile:
[16:57] Ym> jag har lite verktyg att leka med...
[16:57] Ym> den ena rollisen har profetiska drömmar
[16:57] Ym> mentorn är 1600 år gammal och har 4 i Yomi Lore och 6 i Intelligence...
[16:57] Ym> och hans mentor är 2300 år och har 7 i Intelligence eller nåt
[16:59] Ym> Yomi = helvetena
[17:00] Ym> nej, jag tror jag kan hitta sätt att avslöja det mesta för rollisarna så småningom
[17:00] Raevnos> goddamn allt man behöver göra är att presentera ens frakturella bevis också räknar de ju ut allting
[17:00] Raevnos> :gremlaugh:
[17:00] Ym> men Den Hjärtlöse ska nog få stanna i bakgrunden tills vidare; han kan agera genom sina underhuggare, men jag vill nog inte låta rollisarna stå öga mot öga med honom.
[17:00] Raevnos> jag brukar ofta ta mig en liten seans efter spelingar när jag sparkar på dem och förklarar vad de inte fattade :p
[17:00] Ym> än mindre Tou Mu, hon är en Sauron-typ liksom
[17:00] Raevnos> haha hur coolt hade inte det varit då?
[17:01] Raevnos> The mouth of Tou Mu
[17:01] Raevnos> :p
[17:01] Ym> det är säkert det ungarnas farsa är nu :gremlaugh:

sedan följer lite privat snack.

\Marcus som inte orkar skriva två gånger ^^