Nekromanti Konspiration och minnesförlust i Noir.

Poseur

Swashbuckler
Spoiler mina spelare.

Tja forumet.

Nu är det såhär att jag tänker dra igång en Noir-berättelse. Jag tänker använda mig utav ett ganska annorlunda upplägg i den här berättelsen.
Spelarna kommer ha varit med om någon form av hjärntvätt och de kommer vakna upp på en övergiven anläggning, förmodligen militär sådan, och när de vaknar så kommer de ha drabbats av en fullständig minnesförlust och de har ingen som helst aning om vilka de är eller vad de gör där. Det ända dom har på sig är en dogtag med deras bludgrupp och en tillsynes random siffer-och-bokstavs-kombination på.
Det är tänkt så att spelarna ska få improvisera fram en roll, hur den reagerar när denna vaknar upp och hur den skall gå tillväga med saker och ting. Efter några timmars spelande skall vardera spelare få välja ett rollformulär på random som jag har skapat i förväg.
Själva rollformuläret har de egenskaper, förmågor och expertiser som karaktären hade innan denne drabbades av minnesförlust. Så spelarna spelar på sin skapade karaktär men med de förmågor denne hade tidigare i sitt liv.
Någonstans i anläggningen kommer efter en stund en telefon att ringa och en förvrängd röst kommer tala om för dem att de lär lyda denna röst om de vill få reda på något av sitt tidigare liv.
Rp´s kommer då börjas slussas in i en fet konspiration där varje val är viktigt, men man kommer inte kunna helt förutse alla påföljder med det man gör. Man måste agera snabbt och en hel del detektivarbete kommer vara nödvändigt för att få reda på ens identitet.
Givetvis så motarbetas de utav konspirationen att de inte ska få reda på sanningen så för varje två steg de tar framåt så tar de ett steg bakåt.

Hur tycker ni det här upplägget låter? Do and dont´s?
Har ni några tips på hur man ska gå tillväga för att få fram känslan av konspiration som motarbetar RP´s?

/Poseur hoppas ni förstår även om han har svårt i att förklara upplägget.