Re: Välkommen tillbaka professorn
Sådär ja, efter en lång helg av bakfylla är professorn tebax..
1. Det här fattar jag inte riktigt. Varför skulle inte själen vara funktionsduglig? Alven VILL ju vara vanlig, om han får tillbaks sin vanliga kropp så kommer han ju bete sig som vilken annan alv som helst. Och om den skulle vara en "lamiasjäl", vad händer då? Kroppen lever och behöver inte dricka blod. Själen kanske är svårare att knuffa ut ur kroppen med andestrid, men vad mer för skillnad skulle en lamiasjäl i en alvkropp göra?
2. Ja visst, massor av kongelat
3. Jaaaa men du vet att den här lamian (eller alven) vill till varje pris bli vanlig igen. Dör han under "operationen" så får det vara så. Han är redo att chansa.
4&5. Naturligtvis självläker inte en död kropp. Men om man skall gå enligt reglerna så står det ordagrant att en traumaläkeperiod är ett dygn. Och om du då använder magi en gång per dygn så kanske det går? Det är ju trots all MAGI!
Det står ingenstans i reglerna att det inte går, men jag fattar ju att neogames säkerligen inte hade tänkt det, men en av dom fina sakerna med att vara SL är att man kan agera regeltolkare när sådana här situationer uppstår
7. Jag tror inte att den mörka drottningen äger själen. Om man tittar på hur en lamia skapas så behöver du Lamiablod, Drakblod och Aska. Samt nekrotropiska kongelat. Rent tekniskt tror jag att lamiablodet är det som bär "smittan", och jag tror inte att Thanata är med i spelet särskillt mycket. Beviset för detta borde vara att även de utstötta, som hatar nattens drottning, kan skapa lamior. Varför skulle nattens drottning vilja skapa lamior som motarbetar henne?
ALLA som har kunskapen om hur man gör och har tillgång till lamiablod kan göra en lamia. Det är lamiablodet som gör lamian, inte thanata. Jag menar, fråga en Daakpräst så säger han att Daak skapar alla nya småbarn. Ändå kan Samoritroende få barn. Daak har ingen med barnafödandet att göra, och thanata har inget med lamiaskapandet att göra.