Re: Lite oklarheter
1. Jag vet inte riktigt men, det är ju i grund och botten för "SL" att avgör hurvida den är kapput men oberoende av hur man är skapad så har man ändå under X antal år levt med den mörka drottningen i ådrorna.
3. Bara för att det finns magi så behöver det inte finnas så avanserad kirurgi, men okej det är ju upp till dig (som allt annat). Cirifalierna ligger ganska långt fram på det området.
4&5. Jag tror ändå att du har fel men det är som sagt öppet för tolkning. (i rollspel får man ha fel
)
7. Har nått med att de i grunden är skapade av en demon att göra, jag vet inte så nogrant.
Det verkar som jag inte kan komma dessa punkter eftersom de faller på olika tolkningar men jag ha å andra sidan kommit upp en ny.
8. Eftersom en solljusexponerad kropp (lamiakropp) brinner tills den bara är aska (åtminstone i min tolkning) så innebär det att den fortsätter att vara lamia trotts att den är död. Alltså anser jag att detsamma bör gälla för biotropi som inte fungerar på vandöda. (ink. döda vandöda).
9. när du räknar på hur länge kroppen varit död räknar du då från att lamian dog eller från att alven dog, trotts allt så har blodet som fick den döda kroppen att fungera försvunnit. (lite av ett halmstrå, jag vet).
10. Det känns så fel. (i rollspel så är detta ett vetenskapligare argument än det först verkar.)