Nekromanti Konsten att varva ner...

Johan K

Gammal & dryg
Enkel fråga..
Hur gör just DU för att varva ner efter att ha jobbat X antal timmar ??

För min del så brukar min nervarvning bestå av att man åker ner till spelbutiken & slåt ihjäl nån timme, degar totalt ihop framför tv:n eller datan, tar sig en öl eller två... :gremtongue:

/ Johan K, som snart ska sova...

Marcus J

Hero
Man sätter sig vid datorn, lyssnar på lite skön musik, slösurfar lite och är lite allmänt seg. Sen går man och tittar lite på tv och somnar helst på soffan. Efter en halvtimmes snarkande så är man fit for fight igen.

/Marcus skulle vilja göra det men är inte hemma.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Åker buss...

Jag tycker att det är otroligt avslappnande att åka buss och lyssna på musik. Man kan sitta ner, ta det lungt, åka dit man vill, lyssna på bra musik och vara allmänt avslappnad samtidigt som man kan titta på alla möjliga individer.

- Jocke, gillar bussar.

Grendel

Warrior
Om man har haft en sällsynt hård och jävlig dag kanske man sitter kvar på jobbet ett tag och snackar skit. Ibland kan man behöva snacka av sig vissa jobbrelaterade saker.

Annars slappnar man av bra på spårvagnen hem. Förrutom nu då, när jag inte har nåt spårvagnskort och är rädd för att åka fast... :gremgrin:

MrG

Swashbuckler
Tränar (gärna yoga, men de flesta pass funkar), bastar, köper hämtmat, ser något på dvd...

Men det funkar även med lugn musik och ett hett bad...

Eller en kanna te, soffan, några bra chokladpraliner och fräska serier...