Nekromanti Konstiga färger på filmer

Marcus J

Hero
Alla mina media spelare har fått fnatt, inklusive de jag inte laddat ner än. Alla färger ser jätte konstiga ut. Tyvär så kan jag inte bifoga screenshot eftersom det bara blir svart där filmen visas. Nån som ka tipsa mig först om något screenshot pogram som fungerar och sedan om en lösning?

Jag har testat i winamp, windows media player, divx och vlac player

/Marcus irriterad.

DODswe4

Hero
kanske något självklart kolla egenskaper och se till att det är normala inställning, inte typ 16färger (detta fins)

Rickard

Urverk speldesign
Dra ner G-spot (2.21 eller senare).. Det är ett program som kollar dina codecs och ser om du saknar något.. Det borde förvisso inte vara problemet, då detta tydligen gäller alla dina filer, men programmet är bra att ha..

Ta och försöka avinstallera alla dina video codecs och kör någon beprövad codec pack som klcodec226f.. Då brukar det inte uppstå några komplikationer mellan codecs, för det kan vara på det viset för dig.

Spelaren Crystal Player (1.50 eller senare) kan ta skärmdumpar.. Den är dock rätt minneskrävande och buggar ur rejält om du kör wmv-filer, men har två bra finesser med programmet (kan återuppta där du slutade kolla i filen och kan spela undertexter).. Du kan även fixa programmet SnagIt (5.0.1 eller senare) som tar skärmdumpar och kan spela in skärmdumpar över en viss tid i videoformat.. Annars brukar det funka (i Win98) att maximera och sedan minimera spelaren för att kunna ta en skärmdump..

/Han som ger lite amatörmässiga råd, då han faktiskt inte har någon aning

Marcus J

Hero
Det är det inte, problemet uppstår bara med filmer, bilder visas korrekt och spel o.dyl. fungerar bra.

/Marcus

Marcus J

Hero
Nu fungerar det igen, konstigt faktiskt, det ända jag gjorde var att dra hem g-spot.

Tack till allihopa som försökt hjälpa mig!

/Marcus glad

DODswe4

Hero
jo jo, men kolla Vidio programets inställningar, inte datorns (även om datorn även kan ge dig 16färger)

Rickard

Urverk speldesign
G-spotanvändning är skönt [NT]

/Han som antog att det kunde vara bra på något sätt