Nekromanti Konstiga pilar!

Darkside

Veteran
Borde inte träfftabelen för pilar vara stickbaserad?
Ja menar hur kan man krossa en knäskål med en pil? :gremconfused:

Krille

Super Moderator
"Borde inte träfftabelen för pilar vara stickbaserad?
Ja menar hur kan man krossa en knäskål med en pil? "

Det är den. Skadan är stickskada, men den beräknas med utgångspunkt från rollpersonens grundskada för Kross.

Dvs, står det K+Ob4T6 som skada på en pilbåge så lägger du till din grundskada för Kross till Ob4T6, slår det, och läser av hur ont fienden får på stickskadetabellen.

Helmgast
Konstiga Kastknivar

För övrigt gäller nästan samma sak med kastknivar. Grundskadan baseras på hugg, men skadan görs i stick.

Erufailon

Swordsman
när vi endå är inne på pilar.

varför står det att man får mindre ont om man lirkar ut en pil ur såret än att bara dra ut den, detta beror ju såklart om det finns organ eller ben ivägen, om det bara är kött e det väll ok att bara dra ut den trodde jag?
bara en liten petitess, men fastnade vid det första gången jag läste igenom Eon-boken, för en så där tre år sedan.(det är ett under att jag kommer ihåg det).

swazze

Swordsman
Re: när vi endå är inne på pilar.

Det sitter väll hullingar eller vad man ska säga på pilspetsen och bara rycker man så reiver de upp ett större sår än det som bildades då den träffade

Cohen

Swordsman
Re: när vi endå är inne på pilar.

Alla pilar avsedda för strid är tunga, relativt pansarbrytande och hullingförsedda.
Jaktpilar däremot är mindre lättare och har i många fall inte hullingar och om de har hullingar är de inte särskilt stora.