Nekromanti konstruera själv!!!

Alven_Valdir

Veteran
Det skulle man kunna göra..Men då måste man göra massa stas och brytvärde först. Och det är ju inte roligt om man gör världens fete vapen som slaktar allt och alla.. det måste ju vara realistiskt..

Riddaren_Tirzis och jag är med i samma spelgrupp och vi kommer skit bra överens

walium

Ganska töntig, faktiskt
"skulle man inte kunna konstruera ett egen svärd själv???"

Naturligtvis, om du bara behärskar rätt färdigheter och har tillgång till en smedja. Är det något särskilt svärd som du vill konstruera?

Helmgast
Modda & Dekorera

Man kan ju modda svärdsstatsen. Det är (IMHO) roligare att dekorera svärdet och döpa det till nåt snyggt (inte Sting iaf...). Så har du fått ett eget, unikt svärd (regelmässigt kanske det är ett välbalanserat slagsvärd).

nicole

Warrior
Balans

Det kan man säkert, men då får man roa sig med att läsa på regler och skada för att inte svärdet skall bli obalanserat.

För mig tar det lång tid att lära mig regler så jag ser det som ett svårt uppdrag. Om någon vill dela med sig av sina erfarenheter av vapenskada, magiska vapen, självkonstruerade vapen och Eon så lyssnar jag emellertid storörat.

Gwindor

Veteran
Alltså, menar du att bara göra att svärd med bakrund och allt, för att använda som vilket svärd som helst i regelboken/moduler eller typ om du kan smida ditt eget svärd?

Krille

Super Moderator
Du menar... arbeta själv som en vanlig ofrälse? Vad sjutton är min herre för en riddare egentligen?

Men skulle du nu vilja tillverka ett svärd så är det så här man gör.

Korpen

Hero
Liten komentar till din artikel.
Man både kunde och gjorde gjutna svärd, i Kina (nedre delen av sidan).
Jag föreställer mig att Dvärgarna faktiskt oftast gjuter både vapen och verktyg.