Nekromanti Kontakter...

Wierd

Veteran
Joined
8 Aug 2004
Messages
6
Location
Jönköping
Hur lätt är det att få kontakter under spelets gång? Och hur många resurser får man då? Tack på förhand // Wierd
 
G

Guest

Guest
Det finns vad jag vet inget regelmässigt stöd för att få kontakter under spelets gång.
Därmed betyder inte det att det är omöjligt att ge rollspelarna kontakter, allt beror på spelledaren i detta fallet.

Hoppas svaret var till någon hjälp.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Kontakter och detaljerade regler

Precis som tidigare sagts är det upp till spelledaren att avgöra! Jag har för övrigt gjort lite nya regler och hjälpavsnitt om just kontakter i min modul "Smugglaren" (se hemsidan nedan), med bland annat kontaktformulär och en ide om hur man kan tilldela varje kontakt/fiende en särskild "inställning" till rollpersonen, ifråga om exempelvis välvilja att hjälpa han/hon i utsatta situationer osv >

Kolla även in hemsidan efter den nya minimodulen "Sekten" som släpptes för några dagar sedan! Jag är mycket intresserad av tips på hur jag kan utveckla den vidare =)

Obs: Har även fått för mig att det ska finnas officiella, detaljerade regler för kontakter i expansionen Ultra, men det är inget jag är säker på..
 
G

Guest

Guest
Hmmm... Gör såhär.

Bestäm vilken sorts kontakt det är [Bartender, Polis, Truckförare eller vad det kan röra sig om]. Bestäm senare hur pass "mäktig" kontaken kan vara. En tråkig svenne kontakt 2T6 i Resurser, en person som har lite att säga till om 2T6+2, coola killen 3T6, Lika hård som Arnold 4T6.

Du får vara beredd att ändra lite på kontakten om han eller hon får ett väldigt högt resursvärde. Exempelvis så kan ju en Truckförare med Resurser 14 vara en lagerchef eller en Bartender med resurser 18 vara clubägaren med goda kontakter inom maffian eller vad som helst... Annars så blir det lite skumt om exempelvis Tidningsbudet med resurser 18 [hur han nu skulle få det] kan fixa fram en kärnvapenmissil inom 6 timmar med hemleverans...

Som vanligt svammel, men vadå, det är ju det jag kan....

MVH
Lexx
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Jag har alltid tolkat resurser som hur mäktiga de är inom sitt område.

Annars så blir det lite skumt om exempelvis Tidningsbudet med resurser 18 [hur han nu skulle få det] kan fixa fram en kärnvapenmissil inom 6 timmar med hemleverans...
Det är väl snarare så att han kan fixa fram vilket nummer av vilken tidning som helst inom sex timmar med hemleverans. Så har jag tolkat det i alla fall.
 
G

Guest

Guest
Iofs sant, men o andra sidan, hur intressant blir ett Tidningsbud med resurser 18 om han bara kan orda fram saker som har med tidningsbud att göra?

"Visst grabban, jag kan fixa DN lite snabbt åt dig, inga problem alls"

WoW!
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Iofs sant, men o andra sidan, hur intressant blir ett Tidningsbud med resurser 18 om han bara kan orda fram saker som har med tidningsbud att göra?
Om du vill ha mäktiga och inflytelserika vänner som kan fixa kärnvapen åt dig så letar du väl inte i första hand bland tidningsbuden. Det skulle i alla fall inte jag göra. :gremtongue:
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Det spännande tidningsbudet?

Iofs sant, men o andra sidan, hur intressant blir ett Tidningsbud med resurser 18 om han bara kan orda fram saker som har med tidningsbud att göra?

Bara nyfiken, hur intressant brukar tidningsbud vara i verkligheten? :gremgrin:
 
G

Guest

Guest
Re: Det spännande tidningsbudet?

Seriöst, tidningsbud kan vara hur intressanta som helst. Dom jobbar sent på nätterna, rör sig på gatona och kan se en hel del spännande saker... :)

Eller kanske.... INTE! Vad vet jag...
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Re: Det spännande tidningsbudet? - Börjar bli OT.

För övrigt så är väl tidningbuden utdöda i Neotech. Köper inte alla fina elektroniska tidningar eller får dem utskrivna i automater??? Inte för att det egentligen har något att göra med diskussionen... men ändå...
 
G

Guest

Guest
Re: Det spännande tidningsbudet? - Börjar bli OT.

Inte i Neotech, där finns fortfarande Mp5:or, 9x19 ammo, Datorer med 30GB hårddiskar och Möjligheten att tanka hem Crackade program, fast med en modifikation på +Ob 2T6, och slutligen Tidningsbudet....
 
Top